گوناگون

یک سفر متفاوت با سفرمی به مقصد استانبول

استانبول گردی متفاوتی را می‌خواهیم با هم داشته باشیم. شهری که جزو ۵ شهر توریستی جهان است و از سراسر جهان، برای تماشای آن پا به این شهر زیبا میگذارند. استانبول یک شهر اروپایی-آسیایی است. تنگه بسفر که باریکترین تنگه جهان است، استانبول را به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم کرده است. بیشتر دیدنی‌های استانبول در بخش اروپایی آن قرار گرفته است و بخش آسیایی آن بیشتر برای زندگی کردن مناسب است. درواقع سکوت و آرامشی که در بخش آسیایی وجود دارد، به هیچ عنوان در بخش اروپایی یافت نمی‌شود.

چه فصلی برای سفر به استانبول مناسب است؟

اگر قصد تهیه بلیط هواپیما به مقصد استانبول را دارید، پیش از هر چیزی باید آب و هوای این شهر را بررسی کنید. استانبول در تابستان به طور میانگین دمای بین ۲۷ تا ۲۹ درجه را دارد و در شب دمای هوا به ۱۷ تا ۱۹ درجه میرسد. استانبول در تابستان بهترین زمان برای سفر است اگر که قصد استفاده از تفریحات آبی این شهر را دارید. زمستان‌های استانبول هوای سرد و مرطوبی دارد و دمای هوا بین ۰ تا ۷ درجه متغیر است.

از اواسط خرداد تا اواسط شهریور نیز هوای استانبول خنک است. گاهی شاهد بارش‌های رگباری خواهید بود و گاهی هوای آفتابی انتظارتان را می‌کشد.

حمل و نقل در استانبول

در استانبول می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید تا هزینه رفت و آمدتان مقرون به صرفه باشد. کافی است استانبول کارت تهیه کنید و از اتوبوس و متروی این شهر استفاده کنید. هزینه استانبول کارت حدودا ۷ لیر است. برای تهیه استانبول کارت کافی است از فروشنده‌هایی که داخل دکه‌های روزنامه فروشی هستند بخواهید. این دکه‌ها علاوه بر اینکه استانبول کارت میفروشند، در روز آخر سفرتان نیز این کارت‌ها را از شما دریافت می‌کنند و مبلغ باقی مانده در آن را باز می‌گردانند.

خوراکی‌های معروف استانبول

یکی از بهترین تفریحات در تور استانبول، تست غذاهای جدید است. غذاهای معروف استانبول را می‌توانید در همه جای این شهر پیدا کنید. هم رستوران‌های خیابانی گرفته و هم رستوران‌های مجلل و معروف این شهر غذاهای خوش طعم ترکی را طبخ می‌کنند. در سفر به استانبول حتما کوفته ترکی، اسکندر کباب، آدنا کباب، شاورما، دونر کباب، بیده، لاهمجون و نخود پلوی خوشمزه ترکی را امتحان کنید.

پارک‌های آبی استانبول

علاوه بر خرید کردن، از لذت شنا کردن در پارک‌های آبی استانبول نمی‌توان گذشت. پارک‌های آبی استانبول یکی از دلایل مهم افرادی است که بلیط هواپیما استانبول را تهیه می‌کنند. چندین پارک آبی معروف در این شهر وجود دارد که همگی لحظات هیجان انگیزی را برای شما به ارمغان می‌آورد. پارک‌هایی همچون کلاب دلفین، آکوآمارینا و اسفانبول!

مراکز خرید استانبول

خرید از این شهر با قیمت‌های مناسبش، بی‌نهایت دلچسب است. انواع مراکز خرید با بهترین کیفیت‌ها و قیمت‌ها در استانبول وجود دارد. به قول قدیمی‌ها از شیر مرغ تا جون آدمیزاد را می‌توانید در این مراکز خرید پیدا کنید. بهترین مراکز خرید استانبول عبارتند از: گراند بازار، استانبول مال، بازار جواهر، اولیویوم، مرکز خرید فروم و اکمرکز! امیدواریم شما هم خرید دلچسبی را تجربه کنید.

دیدنی‌های استانبول

استانبول شهری است که هر کسی با هر سلیقه‌ای که دارد، از آن لذت می‌برد. بناهای تاریخی همچون مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی و کاخ توپکاپی از مشهورترین بناهای این شهر است. برای تماشای بناهای تاریخی آن یک دوربین عکاسی همراه داشته باشید تا بتوانید از این آثار تاریخی زیبا و معماری شگفت انگیز عکاسی کنید.

در تماشای مسجد آبی به این نکته توجه کنید که این مسجد تنها مسجد ۶ مناره‌ای است. نام اصلی مسجد، سلطان احمد است که به دلیل انعکاس رنگ آبی بر بدنه این مسجد، نام آن به مسجد آبی تغییر یافته.

بیشتر دیدنی‌های این شهر در خیابان استقلال و میدان تکسیم واقع شده است. پس اگر می‌خواهید علاوه بر دیدنی‌های این شهر، شور و نشاط شهری را تماشا کنید، به این خیابان بروید. کافه ها، رستوران‌ها و مراکز خرید نیز در این خیابان سه کیلومتری دیده می‌شود.

حمام خرم سلطان نیز یکی دیگر از دیدنی‌های این شهر است. این حمام هم مثل آثار معروف دیگر این شهر به دست معمار سینان ساخته شده. با اینکه این حمام در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده اما نسبت به آن زمان و حتی زمان حال، جزو حمام‌های مدرن است. دقیقا بین مسجد سلطان احمد و ایاصوفیه می‌توانید حمام خرم سلطان را تماشا کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا