خودروخودرو الکتریکی

سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری هیوندای در حوزه تولید و نوآوری در آمریکا 

میزان سرمایه‌گذاری هیوندای در ایالات متحده تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

هیوندای اعلام کرد که ۵ میلیارد دیگر را برای سرمایه‌گذاری در ایالات متحده اختصاص خواهد داد.  

به گفته هیوندای، این میزان سرمایه برای توسعه حوزه‌هایی همچون وسایل نقلیه الکتریکی، محصولات رباتیک، تاکسی‌های هوایی، خودروهای خودران و هوش مصنوعی استفاده خواهد شد. این خبر در حالی منتشر شد که اخیرا شنیده‌هایی مبنی بر تصمیم هیوندای برای ساخت یک کارخانه تولید خودروهای الکتریکی در ایالت جورجیا به گوش می‌رسید.  

با در نظر گرفتن این کارخانه، میزان سرمایه‌گذاری هیوندای در ایالات متحده تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید. گفته می‌شود که بخشی از این پول برای حمایت از بوستون داینامیکس اختصاص خواهد یافت. شرکتی فعال در حوزه رباتیک که هیوندای آن را در سال ۲۰۲۱ خریداری کرد.  

این خودروساز همچنین اعلام کرد که برای رشد این شرکت رباتیک از طریق توسعه قابلیت‌های تولید و خط تولید آن اقدام خواهد کرد. از دیگر برنامه‌های هیوندای، می‌توان به حمایت از شرکت موشنال اشاره کرد که در حوزه خودروهای خودران فعالیت دارد.  

بر اساس این گزارش، هیوندای برای توسعه بیشتر فناوری خودران و امن‌تر کردن این فناوری و همچنین عرضه سریع‌تر و راحت‌تر محصولات مبتنی بر این قابلیت برای مشتریانی در آمریکا و دیگر کشورهای جهان، با این شرکت همکاری نزدیکی خواهد داشت.  

در بیانیه هیوندای آمده که این اقدام در راستای تلاش‌ها برای توسعه فعالیت تولیدی در آمریکا و استفاده از فناوری‌هایی بدون آلایندگی کمک خواهد کرد. به گفته این خودروساز، کارخانه جدید این شرکت در ایالت جورجیا از ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی برخوردار خواهد بود.  

انتظار می‌رود که خط تولید این کارخانه در نیمه نخست سال ۲۰۲۵ آماده تولید خواهد بود. همچنین قرار است فرآیند ساخت این کارخانه در اوایل سال آینده میلادی آغاز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا