تکنولوژی

وزیر ارتباطات: کاهش پهنای باند را تکذیب میکنم

وزیر ارتباطات کاهش پهنای باند اینترنت در کشور را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه حیاط دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره کندی اینترنت اظهار کرد: تکذیب می‌کنم که پهپاد باند کشور را کاهش داده‌ایم. به اندازه نیاز کشور پهنای باند تامین می شود. کندی و تندی اینترنت باید ملاک داده باشد. الان مراجعی در دنیا هستند که سرعت اینترنت را می سنجند، دیروز اعلام شد رتبه ایران حتی یک پله افزایش داشته و به رتبه ۷۳ ام رسیده است.

وی ادامه داد: در حوزه ارتباطات ثابت به شدت مشکل داریم و این مشکل به امروز و دیروز تعلق ندارد. سرعت میانگین ما در این حوزه حدود۱۰ است در حالیکه این سرعت در جهان ۶۰ است و رتبه ایران ۱۴۴ است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در حوزه موبایل روز به روز تقاضا بیشتر می شود، افزود: ارتباطات تلفن همراه کشش ندارد و توسعه پیدا نکرده است، البته ما فرکانس‌های جدید را به اپراتورها واگذار کرده‌ایم. ارتباطات سیار مبتنی بر واگذاری فرکانس محدودیت دارد و پهنای باند مشخصی دارد. راهکار اساسی حل مشکل سرعت اینترنت، ارتباطات ثابت پر سرعت مبتنی بر فیبر نوری است که دیروز با ۹ اپراتور تفاهم‌نامه امضا کردیم و ۸/۵ میلیون پورت به آنها دادیم تا اجرا کنند. بسته حمایتی خوبی برای کسانی که در این زمینه راه اندازی پورت فیبر نوری فعالیت کنند، تهیه شده است و دولت تقریبا از یک سوم درآمد خود در این زمینه صرف نظر کرده است تا این پروژه شتاب بگیرد و سرعت آن به گیگ برسد.

زارع پور ادامه داد: تست سرعتی که دیروز در بوشهر انجام شد حدود۹۰۰ مگابیت بر ثانیه بود یعنی نود برابر آنچه اکنون مردم تجربه می‌کنند. قبلا در قم، مشهد و رشت هم تست کرده ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا