اپلتکنولوژیگوگل

کاربران آمریکایی خواهان نظارت کمتر دولت بر غول‌های تکنولوژی هستند

نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو (Pew) نشان می‌دهد که تعداد طرفداران قانون‌گذاری و نظارت بیشتر دولت بر شرکت‌های بزرگ فناوری به نسبت سال گذشته، کاهش یافته است.  

بر اساس نتایج این نظرسنجی، تنها ۴۴ درصد از مردم آمریکا خواهان اعمال مقررات برای پاسخگو کردن شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری هستند. این در حالی است که در بررسی سال گذشته، این عدد برابر با ۵۶ درصد عنوان شد.

اما این بدین معنی نیست که پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی، دیدگاه بهتری نسبت به غول‌های فناوری دنیا دارند و یا نسبت به فعالیت و کارهایی که این شرکت‌ها انجام می‌دهند، اعتماد دارند. در واقع، اغلب این افراد بر این باورند که پلتفرم‌هایی چون فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و غیره مطالب سیاسی مورد مناقشه را حذف و سانسور می‌کنند.

بر اساس این گزارش، بیش از سه چهارم (۷۷ درصد) از پاسخ‌دهندگان معتقدند که پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۲ چنین رفتاری را در قبال مطالب داشتند که میزان آن نسبت به سال‌های قبل، افزایشی جزیی داشته است.

همانطور که در بررسی‌های قبلی مشخص شد، جمهوری‌‎خواهان بیشتر از دموکرات‌ها احساس می‌کنند که دیدگاه‌های سیاسی خاص آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی هدف سانسور و حذف قرار می‌گیرد. طبق گزارش‌ها، ۹۲ درصد از جمهوری‌خواهان معتقدند که در ۹۲ درصد از موارد، این مطالب سانسور می‌شوند که این عدد برای دموکرات‌ها حدود ۶۶ درصد است.  

در طی سال‌های اخیر، این باور در اذهان عموم شکل گرفته که رفتار شبکه‌های اجتماعی در قبال مطالب منتشرشده، دارای سوگیری بوده و جلسات متعددی نیز در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در قبال این موضوع در مجلس سنا با حضور شرکت‌های فناوری برگزار شده است.  

با این حال، بررسی‌های پلتیکو (Politico) نشان می‌دهد پست‌های منتشرشده از رسانه‌های محافظه‌کار و جناح راستی، از شانس بیشتری برای وایرال شدن دارند. در همین رابطه، پژوهش‌های دانشگاه نیویورک نیز حاکی از آن است که الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی، دیدگاه‌های محافظه‌کارانه را نسبت به دیدگاه‌های غیرحزبی و لیبرال تقویت می‌کنند.

با این حال، طبق نظرنسجی پیو، اعتقاد به سانسور و حذف مطالب سیاسی حتی در میان پاسخ‌دهندگان جناح چپ نیز به طور پیوسته طی دو سال گذشته افزایش یافته است؛ هرچند این افزایش، به میزان رشد مشاهده‌شده در میان جناح مخالف نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا