گوناگون

آشنایی بیشتر با دوربین‌های شلنگی (آندوسکوپ صنعتی)

آندوسکوپ صنعتی به دوربین‌هایی گفته می‌شود که مانند شلنگ هستند. این دوربینهای سیم بسیار بلندی دارند و فرد به راحتی میتواند با اتصال این سیم به انتهای گوشی هوشمند خود، تصاویر را به صورت زنده بر روی موبایل هوشمند تماشا کند. به دلیل ساختار فیزیکی خاص دوربین شلنگی می‌توان از آن در هر محیط باریک و تاریکی که دسترسی عادی به آن امکان‌پذیر نیست استفاده کرد. با استفاده از دوربین‌های اندوسکوپی یا شلنگی می‌توان چنین محیط‌هایی را رصد کرد و تصاویر مورد نیاز را برداشت کرد. سایز کوچک این دوربین‌ها باعث شده که در هر صنعت و شغل و یا حتی در کار‌های تحقیقاتی، معادن و…  بسیار کاربرد داشته باشد.

دوربین شلنگی و آندوسکوپی صنعتی در سبک‌های مختلفی عرضه می‌شود. با یک بررسی ساده در سایت مینی دی‌وی‌پرو می‌توان سبک‌های متنوعی از دوربین آندوسکوپی را مشاهده کرذد؛ اما مدل‌های مانیتوردار این محصول به قدری محبوب است که بیشترین فروش در چند ماه اخیر را به خود اختصاص داده است.

در چه جاهایی کاربرد دارند؟

این دوربین‌ها در معادن و برای تشخیص درست مکان سنگ‌ها کاربردی بسیار اساسی دارند و به وسیله آن می‌توان که قبل از کار مکان را از همه لحاظ ارزیابی کرد. در برخی از مدل‌های این دوربین ما لنزهای خاصی را مشاهده میکنیم که کیفیتی بیشتر از ۳۰ مگاپیکسل را دارند و میتوانند از فاصله‌های بسیار نزدیک از سنگ‌ها تصاویر واضحی را مخابره کنند، از این رو متخصصین با استفاده از این تصاویر می‌توانند مکان درست حفاری را پیدا کنند.

از این دوربین‌ها برای دیدن موتور ماشین‌ها بدون باز کردن موتور، برای معاینه بیماران در حین عمل‌های جراحی و … استفاده کرد و هیچ مرزی برای کاربری این دوربین کوچک آندوسکوپی وجود ندارد.

بورسکوپ و دوربین‌های بازرسی، حالا دیگر به یکی از لوازم جانبی ضروری برای نجار و تعمیرکاران تبدیل شده‌اند. هرجا که لازم است زیر‌لوله ها را چک کنید و یا زه‌کشی کنید، می‌توانید از این دوربین‌ها استفاده کنید. مکانیک‌اه از دیگر طرفداران این دوربین‌ها هستند. زیرا با این دوربین می‌توان بدون نیاز به جدا کردن یا باز کردن موتور، قسمتهای مختلف آن را تماشا کرد.

بهترین دوربین‌های دیجیتال و دوربین‌های بازرسی بورسکوپ‌ها هستند. این دوربین‌ها دارای یک بازوی سفت و سخت با یک دوربین ثابت، یک بازوی انعطاف پذیر، یک فرمت کاملاً نرم مانند سیم یا یک مخلوط هستند.

نحوه استفاده از دوربین‌های شلنگی

در مورد نحوه استفاده از این دوربین‌ها نیاز به توضیح خاصی نیست، چرا که همانطور که از اسم این دوربین پیداست (دوربین آندوسکوپی، دوربین شلنگی) دوربین با سیم خودش به انتهای موبایل هوشمند شما، یا کامپیوتر شخصی یتان متصل می‌شود.

در مرحله دوم فقط کافیست که اپلیکیشن مورد نظر دوربین خود را با توجه به مدل دوربین انتخاب و نصب کنید. سپس با استفاده از این اپلیکیشن تصویر دوربین را به صورت زنده بر روی دستگاهی که دوربین را به آن متصل کردید مشاهده نمایید. البته برخی از مدل‌های دوربین‌های شلنگی مانیتورهای اختصاصی دارند (مانند دومین دوربین معرفی شده در همین مقاله) و می‌توان تصاویر را بر روی این مانیتورها مشاهده کرد.

البته تمام دوربین‌های شلنگی که مانیتور خاص خود را دارند، نیز میتوانند همزمان به گوشی هوشمند شما نیز متصل شوند. چرا که در بیشتر مدل‌های دوربین‌های آندوسکوپی قابلیت اتصال از طریق وایفای یا بلوتوث وجود دارد. زمانی که این دوربین‌ها را به اپلیکیشن مورد نظر خودش وصل میکنید، تمام تصاویر را به صورت زنده بر روی موبایل خودتان دارید، می‌توان گفت لنز دوربین آندوسکوپی، تبدیل به لنز موبایل شخصی شما می‌شود، منظور این است که می‌توانید روی صفحه زوم کنید عکس بگیرید یا فیلم‌های گرفته شده را روی موبایل خودتان ضبط نمایید.

راهنمای خرید

یکی از ویژگی‌های مهمی که در خرید دوربین شلنگی و آندوسکوپی صنعتی باید به آن دقت کرد فیلمبرداری با وضوح بالا از فاصله نزدیک است. چون معمولاً وقتی فاصله نزدیک می‌شود تصویر دیگر کیفیت اولیه خود را ندارد. این دوربین در سایت مینی دی وی پرو توانسته پوشش خوبی روی کیفیت تصاویر داشته باشد و در نهایت حساسیت کار بسیار بالا ارزیابی شده است. تصاویر قالب‌های رنگی و بسیار حرفه‌ای دارند و همینطور شرایط نزدیک را به خوبی نمایش می‌دهند.

قدرت لنز برای دوربین بسیار مهم است معمولاً لنز ماکرو از کیفیت خوبی برخوردار است و سبب تفکیک بالایی جزییات تصاویر می‌شود. جزییات در تصویربرداری اهمیت زیادی دارند. موضوع دیگر اینکه بسیاری از دوربین‌ها هستند که همه این موارد را دارند اما خوانایی خوبی ندارند بنابراین لنزی که برای دستگاه استفاده می‌شود باید قابلیت خوانایی قوی داشته باشد و از نظر کیفیت نیز ثابت شده باشد.

اگر به فکر خرید دوربین شلنگی یا آندوسکوپی صنعتی هستید به نوع مانیتور، سبک و تعداد ال‌ای دی، خاصیت ضد آب و ضد لرزش دقت کنید تا محصولی خریداری کنید که برای شما کاربردی باشد. شما می‌توانید اطلاعات لازم را از سایت MiniDvPro کسب کنید و مدل‌های جدید را بر اساس مشخصات فنی و قیمت بررسی کنید. ما قیمت همه محصولات را در سایت اعلام کرده‌ایم که خرید برای کاربران آسانتر باشد و بدانند که بر چه اساسی می‌توانند خرید بهتری داشته باشند. در این سایت موقعیت خرید دوربین‌ها خاص است و این موضوع سبب می‌شود که شاخص قیمت گذاری نیز کاملاً سنجیده در نظر گرفته شود. در خرید خود همه جوانب را در نظر بگیرید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا