گوگل

با گوشی جدید پیکسل 6A گوگل آشنا شوید

در کنفرانس I/O ۲۰۲۲ گوگل در شب گذشته، از گوشی جدید و ارزان‌قیمت این شرکت به نام پیکسل ۶A رونمایی شد.

محصولی که اگرچه از طراحی جدید و پردازنده اختصاصی گوگل بهره می‌برد اما با همان قیمتی که پیکسل ۵A عرضه شد، روانه بازار خواهد شد: ۴۴۹ دلار. به گفته گوگل، پیش‌سفارش این گوشی از ۲۱ ژوئیه آغاز می‌شود و از ۲۸ ژوئیه به دست خریداران خواهد رسید.

این گوشی همچنین از طراحی نزدیک به مدل‌های پیکسل ۶ و ۶ پرو بهر می‌برد که در سال گذشته و مجهز به برآمدگی دوربین افقی عرضه شدند. حسگر اثر انگشت این دستگاه در زیر نمایشگر تعبیه شده و گوگل از نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED با رزولوشن ۱۰۸۰p در آن استفاده کرده است.

نرخ رفرش نمایشگر پیکسل ۶A برابر با ۶۰ هرتز عنوان شده که آن را در برابر گوشی‌های میان‌رده برخی شرکت‌ها همانند سامسونگ که از نرخ رفرش کمتری بهره می‌برند، یک سروگردن بالاتر قرار می‌دهد.

در خصوص مشخصات دوربین پیکسل ۶A نیز باید گفت که این گوشی از دوربین ارتقایافته برخوردار است به طوری که یک سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت لرزشگیر اپتیکال به همراه یک سنسور اولتراواید ۸ مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

طرفداران عکس‌های سلفی نیز می‌توانند به لطف دوربین ۸ مگاپیکسلی پیکسل ۶A، تصاویر و ویدیوهای سلفی خود را ثبت کنند. پیکسل ۶A اگرچه از باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپری کوچک‌تر به نسبت باتری ۴۶۸۰ میلی‌آمپری پیکسل ۵A بهره می‌برد اما گوگل مدعی شد که این گوشی همانند مدل قبلی خود می‌تواند با یک بار شارژ، تا یک روز دوام بیاورد.

همچنین مدت زمان روشن بودن دستگاه در حین استفاده از حالت Extreme Battery Saver برابر با سه روز عنوان شده که یک روز بیشتر از زمان اعلام شده برای گوشی پیکسل ۵A است. این نشان می‌دهد که پیکسل ۶A به تغییرات نرم‌افزاری جدید و مشخصات سخت افزاری بهبودیافته مجهز شده است.

با گوشی جدید پیکسل 6A گوگل آشنا شوید

طبق گفته گوگل، این گوشی تنها در یک نسخه و آن هم مجهز به حافظه رم ۶ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد. در این گوشی همچنین قابلیت پشتیبانی از فناوری  ۵G نیز تعبیه شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا