شبکه‌های اجتماعیمتا

کاهش استخدام در متا در پی نگرانی‌‌ها از کاهش درآمد

به دنبال نگرانی‌ها از کاهش درآمد شرکت متا (فیسبوک سابق)، این غول دنیای فناوری اعلام کرد که قصد دارد در راستای اقدامات خود برای کاهش هزینه‌ها، جذب کارمندان جدید را محدود کند.

بلومبرگ در گزارشی به نقل از منابع نزدیک به متا نوشت که این شرکت اخیرا جذب نیرو در جایگاه‌های میانی و مدیریتی شرکت را متوقف کرده است. سخنگوی متا در این باره گفت: ما به طور مرتب و با توجه به نیازهای کسب‌وکار خود، لیست افرادی را که برای پر کردن یک موقعیت در شرکت آماده هستند، مورد ارزیابی قرار می‌دهیم اما اخیرا و با توجه به مسائل مربوط به هزینه‌ها و درآمدها، سرعت جذب افراد را کاهش دادیم.

شرکت متا در زمان ارائه گزارشی عملکرد خود که در هفته گذشته منتشر شد، اعلام کرد که احتمالا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، درآمدهای این شرکت کاهش خواهد داشت. با این حال، عملکرد این شرکت در سه ماهه نخست ۲۰۲۲، فراتر از انتظارات بود و تعداد کاربران فعال روزانه این شرکت نیز با افزایش همراه بود.

بر اساس پیش‌بینی متا، حمله روسیه به اوکراین می‌تواند یکی از دلایل افت درآمد این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی باشد. دیوید وهنز، مدیر مالی متا در این رابطه گفت که این شرکت به دلیل از دست دادن درآمد در روسیه و همچنین کاهش تقاضای تبلیغات در اروپا و دیگر نقاط جهان، افت درآمدی را تجربه خواهد کرد.

افزون بر این، متا انتظار دارد که دلیل تغییرات در تنظیمات حریم خصوصی محصولات اپل در پلتفرم آی او اس، حدود ۱۰ میلیارد دلار از درآمد این شرکت کم شود. اپل در اوایل سال جاری میلادی، ویژگی جدیدی را به معرفی کرد که دسترسی تبلیغ‌کنندگان به کد IDFA منحصربه‌فرد مرتبط با دستگاه‌های کاربران را محدود می‌کند.

اقدامی‌که فیسبوک را برآن داشت تا به منظور کم کردن تبعات این تصمیم بر کسب‌وکار این شرکت، از کاربران بخواهد تا قبل از اجرای این تغییر به فیسبوک اجازه دهند تا فعالیت آنها را در وب‌سایت‌ها و یا اپلیکیشن‌ها ردیابی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا