اپلگوگلمایکروسافت

همکاری اپل، گوگل و مایکروسافت برای ورود بدون رمز عبور به پلتفرم‌ها

غول‌های فناوری اپل، گوگل و مایکروسافت طی بیانیه‌ای مشترک، متعهد شدند تا برای فراهم کردن مقدمات ورود به دستگاه‌های هوشمند بدون وارد کردن رمز عبور اقدام کنند.

این یعنی در آینده نزدیک، سیستم احراز هویت بدون وارد کردن رمز عبور به تمامی‌ پلتفرم‌های دستگاه‌های مختلف از قبیل اندروید، آی او اوس، مرورگرهای کروم، اج و سافاری و همچنین سیستم‌های ویندوزی و مک او اس خواهد آمد.

کرت نایت، مدیر ارشد بازاریابی محصولات پلتفرم اپل در این باره گفت: در کنار تلاش‌هایمان برای عرضه محصولاتی با طراحی ظاهری زیبا و قابلیت‌های متنوع، توجه ویژه‌ای را نیز معطوف ارتقای امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران می‌کنیم.

وی ادامه داد: همکاری با فعالان این صنعت برای ایجاد روش‌های ورود جدید و امن که می‌تواند حفاظت بهتر و حذف آسیب‌پذیری‌های رمزهای عبور ختم شود، در کانون توجه ما برای دستیابی به تعهدمان در ساخت محصولاتی با بالاترین امنیت و تجربه کاربری شفاف قرار دارد. همه این اقدامات در راستای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران صورت می‌گیرد.

گوگل نیز طی مطلبی در این رابطه نوشت فرآیند ورود به دستگاه‌ها بدون رمز عبور، به کاربران امکان می‌دهد گوشی‌های خود را به عنوان دستگاه اصلی احراز هویت برای وارد شدن به اپلیکیشن‌ها، وب‌سایت‌ها و سایر سرویس‌های دیجیتال استفاده کند.

در واقع با مشروط کردن ورود به یک دستگاه فیزیکی برای لاگین شدن به اپلیکیشن‌ها، وب‌سایت‌ها و سایر سرویس‌ها، کاربر از مزیت امنیت و همچنین دسترسی ساده برای لاگین شدن بهره‌مند خواهد شد، اما با حذف رمز عبور، دیگر نیازی به به خاطر سپردن این جزییات نخواهد بود و خطر استفاده از رمز عبور یکسان برای چند سرویس و اپلیکیشن از بین خواهد رفت. همچنین کار هکرها برای دسترسی به اکانت‌های کاربران نیز دشوارتر خواهد شد چرا که شرط ورود، لاگین شدن از طریق یک دستگاه فیزیکی خواهد بود.

علاوه بر این، نفوذ به حریم شخصی کاربران از طریق حملات فیشینگ که در آن، افراد به یک وب‌سایت جعلی هدایت می‌شوند، بسیار سخت‌تر خواهد شد.

طبق گفته اپل، گوگل و مایکروسافت، قابلیت ورود به سیستم بدون رمز عبور در سال آینده میلادی در سراسر پلتفرم‌ها عرضه خواهد شد اما هنوز جزییات بیشتری از این طرح اعلام نشده و باید منتظر ماند و دید طی هفته‌ها و ماه‌های آتی، چه اطلاعات تکمیلی در این خصوص منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا