تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

«تلگرام پریمیوم» با قابلیت‌های جدید و پولی در راه است

به نظر می‌رسد که تلگرام این روزها در حال آزمایش روشی جدید برای درآمدزایی از این اپلیکیش پیام‌رسان است. اخیرا کاربران نسخه بتای تلگرام در پلتفرم آی او اس (iOS) متوجه تغییری جدید در نسخه ۸.۷.۲ این اپلیکیشن شدند.

به گفته این کاربران، مجموعه جدیدی از استیکرها و ایموجی‌های واکنشی به این شبکه اجتماعی اضافه شده که تنها از طریق داشتن اشتراک در تلگرام پریمیوم (Telegram Premium) قابل دسترسی و استفاده خواهد بود.

البته هنوز این قابلیت به صورت عمومی‌عرضه نشده و تلگرام نیز واکنشی را در قبال انتشار این اخبار نشان نداده است. اما در حال حاضر، کاربرانی که به بیلدهای تست‌فلایت و تست سرور دسترسی دارند، می‌توانند ایموجی‌های واکنشی قلب انفجاری و روح در حال پرواز را برای یکدیگر ارسال کنند.

طبق اطلاعات منتشر شده، مشاهده این ایموجی‌ها و قابلیت‌های جدید تنها در صورتی برای شخص دریافت‌کننده امکان‌پذیر است که وی نیز جزو مشترکان تلگرام پریمیوم باشد.

هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت عضویت در تلگرام پریمیوم منتشر نشده و مشخص نیست که چه زمانی شاهد عرضه عمومی‌این قابلیت خواهیم بود. همچنین، جزییات بیشتر از قابلیت‌ها و امکاناتی که این کاربران به آنها دسترسی خواهند داشت، منتشر نشده است.

با این حال، پاور دوروف، بنیانگذار تلگرام در اواخر سال ۲۰۲۰ گفت برای آنکه تلگرام نیز به سرنوشت اپلیکیشن‌هایی همچون واتس‌اپ دچار و به شرکت‌های بزرگ فروخته نشود، از سال آینده شروع به درآمدزایی خواهد کرد. وی پیشتر طرحی را برای تبلیغات در کانال‌های بزرگ تلگرام پیشنهاد داد.

با توجه به اطلاعات اندکی که تاکنون منتشر نشده، به نظر می‌رسد که رویکرد تلگرام برای درآمدزایی از مدل اپلیکیشن دیکسورد در این رابطه پیروی می‌کنند. کاربران نیترو دیسکورد با پرداخت ۱۰ دلار در ماه، می‌توانند به امکاناتی همانند پهنای باند بیشتر برای ویدیو و موزیک، آواتارهای بهبودیافته و… دسترسی دارند.

دوروف همچنین در سال ۲۰۲۰ این قول را داد که تمامی‌بخش‌های تلگرام که تاکنون رایگان بوده‌اند، رایگان خواهند ماند. در واقع، آنچه تلگرام به دنبال آن است، تبدیل کردن این اپلیکیشن به برنامه‌ای شبیه به وی‌چت است که انبوهی از قابلیت‌ها و امکانات را در دل یک اپلیکیشن به کاربران ارائه می‌دهد.

تلگرام در طی ماه‌های اخیر، فعالیت‌های خود را توسعه داده و علاوه بر ورود به لایو استریم، در حوزه‌های دیگری همچون چت بات‌ها، رمزارز و… نیز ورود کرده تا بتواند از این طرق، درآمدزایی کند.

در حال حاضر، بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از اپلیکیشن تلگرام استفاده می‌کنند و باید دید که سیاست‌های پاول دوروف برای درآمدزایی از این پلتفرم، تا چه اندازه به مذاق این کاربران خوش خواهد آمد و آنها را به استفاده از خدمات اشتراکی و پولی سوق خواهد داد.

تلگرام پریمیوم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا