شبکه‌های اجتماعی

ارسال «تون‌کوین» از طریق تلگرام امکان‌پذیر شد

تلگرام اکنون به کاربران خود اجازه می‌دهد تا تون‌‎کوین (Toncoin) را مستقیما از طریق صفحه چت این اپلیکیشن پیام‌رسان برای هم ارسال کنند.  

پروژه بلاک‌چین شبکه باز تلگرام (TON) برگرفته از عبارت Telegram Open Network با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد که این شبکه اجتماعی، تراکنش‌های تون‌‎کوین را بدون دریافت هیچگونه کارمزدی پشتیبانی می‌کند.  

در همین رابطه، ویدیویی کوتاه از نحوه عملکرد تراکنش‌های رمزارزها در این پلتفرم منتشر شده که جزییاتی را در این خصوص ارائه می‌دهد. برای شروع، کاربر می‌بایست ربات Wallet تلگرام را به منوی پیوست خود اضافه کند که به وی اجازه می‌دهد تا رمزارزها را از طریق کارت بانکی خریداری، آن را مبادله و یا به کیف پول‌های دیگر انتقال دهد.

برای ارسال ارز دیجیتال نیز کاربر می‌بایست در حالی که در یک صفحه چت قرار دارد، Wallet را از منوی پیوست خارج و مقدار تون‌‎کوین را که قصد ارسال آن را دارد، وارد کند و پس از تایید جزییات، دکمه ارسال (Send) را بزند. در اینجا، شخص مخاطب، تون‌‎کوین را از طریق این صفحه چت دریافت خواهد کرد.

تلگرام در سال ۲۰۲۰ و پس از آنکه با فشار کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) مواجه شد، پروژه ارز دیجیتال خود را متوقف کرد. این پروژه که تحت عنوان شبکه باز تلگرام (TON) شناخته می‌شد، توسط پاول دوروف مدیرعامل تلگرامک و برادرش نیکولای در سال ۲۰۱۸ توسعه یافته بود.  

یک سال بعد اما کمیسیون بورس اوراق و بهادار آمریکا به تلگرام دستور داد تا فروش توکن مرتبط با بلاک‌چین TON موسوم به Gram را متوقف کند. اما پس از آنکه تلگرام پروژه TON را کنار گذاشت، گروهی از توسعه‌دهندگان آن را احیا کردند و نام آن را به «شبکه باز» و Gram را نیز تون‌‎کوین تغییر نام دادند.  

دوروف نیز در دسامبر گذشته، حمایت خود را از این پروژه اعلام و عنوان کرد: من افتخار می‌کنم که فناوری ما زنده و در حال تکامل است… TON در حوزه بلاک‌چین، چندین سال از همتایان خود جلوتر است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا