شبکه‌های اجتماعیمتا

استفاده از ‌واتساپ در چند گوشی یا تبلت به زودی امکان‌پذیر می‌شود

به نظر می‌رسد که ‌واتس‌اپ این روزها در حال کار روی قابلیتی جدید است که به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق یک حساب کاربری، در چند گوشی و یا یک گوشی و تبلت چت کنند. 

تصاویر منتشر شده در وب‌سایت WABetaInfo، دستورالعمل‌هایی را در خصوص نحوه ثبت و اتصال یک دستگاه جدید که تحت عنوان دستگاه «همراه» شناخته می‌شود، نمایش می‌دهد. بر اساس این اطلاعات، برای ثبت دستگاه جدید، کاربر پس از ورود به صفحه واتس‌اپ، می‌بایست کد QR را توسط گوشی اصلی خود اسکن کند تا اجازه اتصال به حساب کاربری داده شود.

گفته می‌شود که دستگاه‌های متصل به یک حساب کاربری می‌توانند پیام‌های اخیر را همگام‌سازی کنند حتی اگر این پیام‌ها رمزنگاری شده باشند. در تصاویر منتشر شده، عبارت Register Device as Companion مشاهده می‌شود که مربوط به این قابلیت است و مراحل اتصال به حساب کاربری از طریق دستگاه‌های دیگر را نشان می‌دهد. 

هر دو تصویر منتشرشده از این قابلیت متعلق به نسخه اندروید اپلیکیشن ‌واتس‌اپ هستند که نشان می‌دهد این قابلیت احتمالا در ابتدا برای این دسته از کاربران عرضه خواهد شد. هنوز اطلاعاتی در خصوص اینکه آیا این امکان برای کاربران نسخه آی او اس ‌واتس‌اپ نیز عرضه خواهد شد، منتشر نشده است. 

در حال حاضر‏، ‌واتس‌اپ قابلیتی تقریبا مشابه به نام Linked Devices را عرضه کرده که به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق رایانه‌های خود به عنوان دستگاه‌های ثانویه به یک حساب کاربری ‌واتس‌اپ متصل شوند. این قابلیت در اختیار کاربران نسخه اندروید و آی او اس ‌واتس‌اپ قرار گرفته است. 

‌واتس‌اپ در نوامبر سال گذشته، نسخه بتای عمومی‌قابلیت Linked Devices را عرضه کرد و به مرور زمان‏، این قابلیت را ارتقا داد. اگرچه این ویژگی با استقبال کاربران مواجه شده اما تنها سیستم‌های رومیزی می‌توانند از این طریق به اکانت‌های متصل شوند و این امکان برای گوشی‌های موبایل و یا تبلت‌ها قابل استفاده نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا