اپلتکنولوژی

کوالکام: رقیب تراشه‌های سری M اپل اواخر ۲۰۲۳ عرضه می‌شود

کوالکام سال گذشته شرکت تولید تراشه Nuvia را خریداری و اعلام کرد که با همکاری یکدیگر، تراشه‌های اختصاصی لپ‌تاپ‌ها را برای رقابت با تراشه M۱ اپل تولید و روانه بازار خواهند کرد.

حال کریستینا آمون، مدیرعامل کوالکام در جریان ارائه گزارش عملکرد سه ماهه این شرکت، عنوان کرد که توسعه این پردازنده مبتنی بر معماری ARM که مهندسان شرکت Nuvia در حال طراحی آن هستند، به خوبی پیش می‌رود. با این حال، او گفت که این محصول احتمال در اواخر سال ۲۰۲۳ یعنی یک سال بیشتر از آنچه قبلا عنوان شده بود، آماده عرضه خواهد بود.

کوالکام در ماه مارس ۲۰۲۱، شرکت Nuvia را خریداری کرد تا بتواند خون تازه‌ای را به رگ‌های تولید پردازنده‌های لپ‌تاپ خود تزریق و محصولی قابل رقابت را برای تراشه‌های سری M شرکت اپل روانه بازار کند.

تابستان امسال این شرکت اعلام کرده بود که اولین تراشه لپ‌تاپ جدید این شرکت که نتیجه همکاری با Nuvia خواهد بود، در سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد. حال با توجه به اطلاعاتی که مدیرعامل این شرکت ارائه کرده، تا سال ۲۰۲۳ خبری از این پردازنده جدید نخواهد بود.

بر این اساس، می‌توان گفت که محصول جدید کوالکام در مقطعی از زمان عرضه خواهد شد که اپل نسل جدیدی از تراشه‌های سری M خود موسوم به M۲  و یا حتی M۳ را عرضه خواهد کرد. به هر حال، باید منتظر ماند و دید که کفه ترازو در رقابت میان این دو شرکت در بازار پردازنده‌ها به سمت چه شرکتی سنگینی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا