تکنولوژی

عبور تعداد کاربران اسپاتیفای از مرز ۱۸۰ میلیون نفر

جدیدترین گزارش مالی اسپاتیفای نشان می‌دهد که اتفاقاتی همچون ماجرای جو روگان بر تعداد مشترکان این شرکت تاثیر چندانی نداشته است.

اسپاتیفای اعلام کرد که در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس، تعداد مشترکان پریمیوم این شرکت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۱.۵ درصد افزایش داشته و به ۱۸۲ میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که این عدد برای سه ماهه قبل، برابر با ۱۸۰ میلیون مشترک اعلام شده بود.

همچنین طبق اعلام این شرکت، تعداد کاربران فعال ماهانه این شرکت نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته و از ۴۰۶ میلیون به ۴۲۲ میلیون نفر رسیده است که رشد قابل قبولی محسوب می‌شود.

اسپاتیفای در این گزارش آورد که مشترکان پریمیوم این شرکت نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته و کاربران فعال ماهانه نیز رشدی ۱۸ درصدی را ثبت کردند. این شرکت انتظار داشت که در این سه ماهه، تعداد کاربران پریمیوم خود را به ۱۸۳ میلیون نفر برساند اما با خروج از کشور روسیه، نتوانست این انتظار خود را محقق کند.

اسپاتیفای در این رابطه گفت که «بدون در نظر گرفتن تاثیر خروج از روسیه، رشد مشترکان بیش از انتظارات بود.» شواهد نشان می‌دهد که رشد مشترکان اسپاتیفای، چندان تحت تاثیر جنجال جو راگان قرار گرفته باشد. این جنجال زمانی شروع شد که هنرمندان شناخته شده‌ای همچون نیل یانگ و جونی میچل، آثار خود را پس از آنکه گفتند جو روگان از طریق پادکست خود در اسپاتیفای برای انتشار اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا استفاده می‌کند، از این پلتفرم حذف کردند. روگان اما اعلام کرد که در نتیجه این جنجال، تعداد مشترکان وی به شدت افزایش پیدا کرد و ۲ میلیون مشترک جدید به دست آورد.

به هر روی، اسپاتیفای اخیرا اعلام کرد که فعالیت سرویس‌های خود در روسیه را در پایان ماه مارس به حالت تعلیق درمی‌آورد. اقدامی‌که در پی قانون جدیدی که روسیه به تصویب رسیده و برای انتظار اخبار جعلی، مجازات ۱۵ سال زندان تعیین شد، صورت گرفت.

این شرکت همچنین اعلام کرد که تا ماه آوریل، سرویس اسپاتیفای به طور کامل در روسیه متوقف خواهد شد. در این گزارش آمده که در پی تصمیم فوق، دسترسی ۱.۵ میلیون نفر به خدمات این شرکت قطع شده و انتظار می‌رود که در ماه آوریل نیز ۶۰۰ هزار نفر دیگر به این تعداد اضافه شد.

در مجموع، این شرکت توانست در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس، سودی معادل ۱۳۱ میلیون یورو را به دست آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا