متامتاورسواقعیت مجازی

زمان افتتاح فروشگاه فیزیکی «متا استور» اعلام شد

متا یا همان فیسبوک سابق به تازگی در کنار رونمایی از یک وب‌سایت فروش آنلاین، از راه‌اندازی اولین فروشگاه فیزیکی محصولات خود را نیز که تحت عنوان متا استور (Meta Store) شناخته می‌شود، خبر داد. فروشگاهی که طبق گفته متا از ماه آینده میلادی رسما افتتاح خواهد می‌شود و هدست‌های واقعیت مجازی و عینک‌های این شرکت به طور مستقیم به دست خریدارانی که به حوزه متاورس علاقه‌مندند، خواهد رسید.

فروشگاه فیزیکی متا
فروشگاه فیزیکی متا

افتتاحیه این فروشگاه که روز نهم ماه مه (۱۹ اردیبهشت) خواهد بود و در منطقه برلینگیم، کالیفرنیا، در فاصله ۱۵ مایلی جنوب سن فرانسیسکو واقع شده است. متا اعلام کرد که علاوه بر هدست‌های Quest VR و عینک Ray-Ban‏ که از قابلیت ضبط و ارسال پست و یا استوری برخوردارند، دستگاه چت ویدیویی Portal این شرکت نیز عرضه خواهد شد.

امکان تست محصولات در فروشگاه‌های فیزیکی متا
امکان تست محصولات در فروشگاه‌های فیزیکی متا

مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل متا در بیانیه‌ای عنوان کرد: بهترین راه برای درک واقعیت مجازی، تجربه آن است. او گفت که تمرکز این فروشگاه جدید بر اجازه دادن به افراد برای دموی اپلیکیشن‌ها و محصولات و همچنین فراهم کردن احساسی از آنچه که در حال ساختن به سوی متاورس است، معطوف شده است.

زاکربرگ هفته گذشته تصویری از خود را در حین استفاده از هدست واقعیت مجازی این شرکت در فروشگاه منتشر کرد و از مردم خواست تا محل ثبت این عکس را حدس بزنند.

تصویری از زاکربرگ در فروشگاه فیزیکی متا
تصویری از زاکربرگ در فروشگاه فیزیکی متا

پیش از متا، دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری جهان نیز در مقیاس‌های مختلف، به حوزه فروشگاه‌های فیزیکی ورود کرده‌اند. اپل کسب‌وکار خرده فروشی خود را در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی کرد و اکنون فروشگاه‌های این شرکت در بیش از ۵۰۰ نقطه در سراسر جهان فعال هستند.
در این میان، شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ تمامی‌فروشگاه‌های خرده فروشی خود را برای همیشه تعطیل کرد. گوگل نیز با راه‌اندازی این فروشگاه‌ها، سعی کرد تا دستگاه‌های همچون گوشی‌های سری پیکسل و محصولات خانواده Nest خود را مستقیما به خریداران عرضه کند.در فروشگاه‌های متا اما این امکان به مشتریان داده می‌شود تا سخت‌افزارهای فیسبوک را شخصا و در محیطی که توسط این شرکت برپا می‌شود، تست کنند. یک استیج بزرگ در این فروشگاه وجود دارد که افراد می‌توانند به صورت آزادانه، حین استفاده از هدست‌های این شرکت حرکت کنند.

نمایش محصولات سخت‌افزاری متا
نمایش محصولات سخت‌افزاری متا

علاوه بر این فروشگاه، یک بخش فروشگاهی جدید نیز به وب‌سایت متا اضافه خواهد شد که محصولات این شرکت در آن به فروش خواهد رفت. در حال حاضر، فیسبوک هدست‌های خود را صرفا از طریق خرده فروشان شخص ثالث همانند تارگت، بست‌بای، آمازون و… به فروش می‌رساند.

منبع
‌Businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا