مایکروسافت

درآمد ۴۹.۴ میلیارد دلاری مایکروسافت در سه ماهه نخست ۲۰۲۲

مایکروسافت جدیدترین گزارش عملکرد مالی خود را منتشر و اعلام کرد که در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ توانست درآمدی معادل ۴۹.۴ میلیارد دلار را ثبت کند.

همچنین میزان درآمد خالص اهالی ردموند در این بازه زمانی نیز برابر با ۱۶.۷ میلیارد دلار عنوان شده که بر اساس این گزارش، درآمد مایکروسافت در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس با رشدی ۱۸ درصدی و سود آن نیز با افزایشی ۸ درصدی به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته همراه بوده است.

در میان کسب‌وکارهای مایکروسافت، بخش فضای ابری یا همان کلاد رشد محسوسی را تجربه کرد و در کنار آن، بخش‌های فروش سرورها و سروی‌های مبتنی بر فضای ابری نیز رشد درآمدی ۲۹ درصدی را ثبت کردند.

به گفته مایکروسافت، درآمد بخش کلاد این شرکت برابر با ۲۳.۴ میلیارد دلار بود که از افزایشی ۳۲ درصدی حکایت دارد. این شرکت همچنین اعلام کرد که بخش مربوط به فروش دستگاه‌های ویندوزی و ایکس باکس با رشدی ۱۱ درصدی، درآمد ۱۴.۵ میلیارد دلاری را در این سه ماهه ثبت کردند.

به گفته این شرکت، درآمد حاصل از فروش محصولات سخت‌افزاری ایکس باکس نیز رشدی ۱۴ درصدی را به خود دید و درآمد حاصل از بخش گیمینگ این شرکت نیز برابر با ۳.۷۴ میلیارد دلار عنوان شد.

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در این خصوص عنوان کرد که حدود ۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان، از کلاد این شرکت برای استریم بازی‌ها استفاده کردند. تعداد کاربران سرویس «ایکس باکس گیم پس» نیز با رشد محسوسی همراه بود و مشترکان این سرویس، ۴۵ درصد بیشتر نسبت به ۱۲ ماه گذشته از آن استفاده کردند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که در حال حاضر، ۵۸.۴ میلیون نفر جزو مشترکان آفیس ۳۶۵ هستند که نسبت به سه ماهه گذشته، ۲ میلیون کاربر رشد داشته است. شبکه اجتماعی لینکدین نیز همچنان روی نوار رشد گام برمی‌دارد و رشدی ۳۴ درصدی را تجربه کرد.

بنابر این گزارش، درآمد حاصل از فروش محصولات سرفیس این شرکت نیز با رشدی ۱۳ درصدی همراه بود. این عملکرد موفق در حالی به دست آمد که سال ۲۰۲۲، دهمین سالگرد مدل‌های سرفیس به حساب می‌آید. طبق انتظارات مایکروسافت، میزان درآمدهای این شرکت در سه ماهه بعد نیز با رشد قابل توجهی همراه خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا