اپلاینترنت

اپل واچ به ارتباط ماهواره‌ای مجهز می‌شود؟

چند وقتی است که شایعاتی مبنی بر اضافه شدن قابلیت ارتباط ماهواره‌ای به گوشی‌های آیفون در فضای وب به چشم می‌خورد و اکنون به نظر می‌رسد که ساعت اپل (اپل واچ) نیز به زودی به این قابلیت مجهز خواهد شد.
این قابلیت به گونه‌ای خواهد بود که کاربر با کمک آن می‌تواند در مواقع اضطراری و حتی در موقعیت‌هایی که پوشش آنتنی وجود ندارد، درخواست کمک کند. در همین رابطه، مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ مدعی شد که این ویژگی در سال جاری میلادی و یا سال ۲۰۲۳ به آیفون و اپل واچ اضافه خواهد شد.
این کارشناس دنیای فناوری در جدیدترین شماره از نشریه Power On نوشت: در آیفون و یا اپل واچ، این فناوری می‌تواند جایگزینی برای دستگاه‌هایی چون SPOT‏ و InReach Explorer گارمین باشد و ارتباطات ماهواره‌ای دستی با قابلیت‌هایی مشابه را ارائه کند.
هر دو دستگاه ماهواره‌ای نام‌برده، دستگاه‌های کوچکی هستند اما ابعاد این دستگاه برای استفاده در اپل واچ می‌بایست به طور قابل توجهی کاهش یابد. از سویی دیگر، لازمه برقراری این ارتباط، داشتن ماهواره‌هایی در فضا برای ارسال و دریافت امواج است؛ اما گورمن معتقد است که اپل در حال کار روی این موضوع است.
وی افزود: اخیرا شواهدی مبنی بر اینکه اپل و شرکت ماهواره‌ای آن یعنی «گلوبال‌استار» بر روی چنین پروژه‌ای کار می‌کنند مشاهده شده و احتمال عرضه این قابلیت در آینده نزدیک را بیشتر کرده است. گلوبال‌استار در ماه فوریه اعلام کرد که اقدام به خرید ۱۷ ماهواره جدید برای کمک به ارائه سرویس‌های مستمر ماهواره‌ای به برخی از مشتریان خود کرده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا