اینترنتتکنولوژی

کاربران مایل به حذف چه اطلاعاتی از اینترنت هستند؟

۵۵ درصد شرکت‌کنندگان یک نظرسنجی مایل به حذف کامل رد پایشان از اینترنت هستد

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۵ درصد از کاربران که اگر می‌توانستند هرگونه ردپای خود را از فضای وب حذف می‌کردند.

اگرچه این روزها اینترنت به یکی از اجزایی جدایی‌ناپذیر دنیای ما انسان‌ها تبدیل شده و جهان بدون آن، برای بسیاری از کاربران امروزی، غیرقابل تصور است اما نتایج یک نظرسنجی که توسط شرکت NordVPN روی ۱۰۰۲ پاسخ‌دهنده صورت گرفت، نشان داد که بیش از نیمی‌ از آمریکایی‌ها تمایل دارند تا هیچ رد و نشانه‌ای از آنها در وب نباشد.  

اصلی‌ترین دلیل این افراد نیز که در این نظرسنجی به آن اشاره شد، عدم اعتماد آنها به اینترنت عنوان شد که ۴۷ درصد از موارد را به خود اختصاص داد. در این میان، ۴۲ درصد از پاسخ‌دهندگان نیز ترس از هک شدن را به عنوان یکی از علل اصلی تمایل آنها برای حذف نامشان از فضای وب ذکر شد.

با توجه به اتفاقاتی که در طی این سال‌ها رقم خورده، نگرانی کاربران از این موضوع که حضور آنلاین آنها می‌تواند مورد سوءاستفاده قرار گیرد، چندان هم بی‌مورد نیست. اما نکته جالب در این نظرسنجی آنجا بود که ۱۸ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که‌ای کاش اصلا اینترنت وجود نداشت و ۸ درصد نیز اعلام کردند که هرگز از اینترنت استفاده نکردند.

بخش دیگری از این نظرسنجی، این سوال را مطرح کرد که افراد دوست دارند چه داده‌هایی از آنها از فضای آنلاین حذف شود که بیش از نیمی‌از آنها اطلاعات مالی، ۲۶ درصد لحظات خجالت‌آور و ۲۶ درصد پروفایل‌های قدیمی‌شبکه‌های اجتماعی، ۲۴ درصد تصاویر و ویدیوهای نامناسب و ۲۳ درصد نیز سوابق کاری گذشته را انتخاب کردند.  

همچنین در این نظرسنجی، از افراد پسیده شد که دوست دارند به چه اطلاعات شخصی را از افرادی که می‌شناسند، دست یابند که سوابق جنایی، بیشترین درخواست را داشت و به دنبال آن، حساب‌های کاربری افراد در شبکه‌های اجتاعی و اطلاعات مالی محبوب‌ترین‌ها بودند.

از طرفی دیگر، به نظر می‌رسد که کاربران وب تمایل دارند تا پول زیادی را پرداخت کنند تا در این محیط ناشناس بمانند. تقریبا ۳۱ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که برای این کار تا ۱۰۰ دلار، ۱۲ درصد بین ۱۰۱ تا ۵۰۰ دلار، ۸ درصد نیز بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار و ۳ درصد نیز اعلام کردند که برای ناشناس ماندن بیش از ۱۰۰۰ دلار را پرداخت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا