ارز دیجیتالاستارتاپتکنولوژی

برترین سرمایه‌گذاران جسورانه جهان به انتخاب فوربس

کریس دیکسون با سرمایه‌گذاری در صنعت کریپتو در صدر جدول قرار گرفت.

هفته نامه فوربس لیست سالانه برترین سرمایه گذاران جسورانه جهان را منتشر کرده که کریس دیکسون کارآفرین و از شرکای سرمایه گذاری شرکت اندریسن هوروویتز به خاطر سرمایه‌گذاری‌اش در شرکت کوین‌بیس (CoinBase) در صدر لیست قرار گرفت.

دیکسون سال گذشته در جایگاه هفتم برترین سرمایه‌گذاران جسورانه جهان قرار داشت و جایگزین آلفرد لین ( از شرکت سرمایه‌گذاری سکویا ) شد.

رتبه بعدی جدول برترین سرمایه گذاران جسورانه جهان  هم به میکی مالکا ( Micky Malka) اختصاص دارد که از رتبه 58 جدول در سال قبل حالا به رتبه دوم رسیده است. مالکا هم اتفاقا به خاطر موفقیت کوین‌بیس به این جایگاه رسیده و نام شرکتش ریبیت کپیتال است.

جدول برترین سرمایه‌گذاران جسورانه جهان
جدول برترین سرمایه‌گذاران جسورانه جهان

نیل شین سرمایه‌گذار مشهور در شرکت سکویا چین هم به خاطر سرمایه‌گذاری‌اش در بایت دنس در رتبه سوم جدول برترین سرمایه گذاران جسورانه جهان  قرار گرفته است. او البته سال گذشته در جایگاه دوم این جدول بود.

از میان دیگر سرمایه‌گذارن مشهور  در جدول برترین سرمایه گذاران جسورانه جهان  می‌توان به رتبه هفتم جدول نگاهی انداخت جایی که آلفرد لین از شرکت وی سی مشهور سکویا به خاطر سرمایه‌گذاری‌اش در Airbnb در آن قرار دارد.

جایگاه دهم برترین سرمایه گذاران جسورانه جهان در اختیار پیتر تیل مشهور است که سرمایه‌گذاری در شرکت مرموز پلانتیر که قراردادهای امنیتی با دولت‌ها می‌بندد او را در این جایگاه قرار داده است.

در رتبه پانزدم جدول برترین سرمایه گذاران جسورانه جهان  نام پژمان نوزاد سرمایه‌گذار مشهور ایرانی- آمریکایی به چشم می‌خورد که از نخستین سرمایه‌گذاران استارتاپ مشهور دورداش بود و با عرضه سهام عمومی این شرکت به این جدول رسید.

کریس دیکسون بزرگترین سرمایه‌گذار جسورانه جهان

کریس دیکسون در سال 2013 یکی از شرکای سرمایه‌گذاری (GM) در شرکت اندریسن هوروویتز در حالی که بسیاری در حال سرمایه‌گذاری روی پهپاد، پرینترهای سه بعدی و واقعیت مجازی بودند تصمیم گرفت به فضای کریپتو وارد شود و جزو نخستین سرمایه‌گذاران شرکت CoinBase شد.

در آن زمان شرکت اندریسن هوروویتز 25 میلیون دلار در صرافی کوین بیس سرمایه‌گذاری کرد زمانی که کوین بیس در سال 2021 سهام خود را به صورت عمومی عرضه کرد اندریسن هوروویتز دارای نزدیک به 30 میلیون سهم ( حدود 15 درصد از سهام کل شرکت ) را طی 14 راند سرمایه‌گذاری در اختیار داشت.

آن میزان سهام نزدیک به 10 میلیارد دلار ارزش داشت و سرمایه سرمایه‌گذارانش تنها در پایان نخستین روز معامله 60 برابر شد.

هرچند کوین بیس بزرگترین و بهترین سرمایه‌گذاری دیکسون محسوب می‌شود که نقش مهمی در بردن او به جایگاه نخست سرمایه‌گذران جسورانه جهان داشته  اما دیکسون در شرکتهای دیگری هم سرمایه‌گذاری کرده است از جمله در یونی سواپ (Uniswap) یک صرافی غیر متمرکز در فضای کریپتو ( با ارزش 10 میلیارد دلار ) ، آوالانچ (Avalanche) یک بلاک چین اوپن سورس ( با ارزش 63 میلیارد دلار) و همچنین Dapper Labs ( با ارزش 7.6 میلیارد دلار )  .

دیکسون که حالا در صدر برترین سرمایه گذاران جسورانه جهان قرار دارد در جایی گفته است : شغل من پیش‌بینی آینده نیست شغل من این است که

دیکسون دارای MBA از دانشگاه هاروارد  و بنیانگذار SiteAdviser است که به کاربران هشدار میداد کامپیوترشان آلوده به ویروس شده است. او همچنین یکی از سرمایه‌گذاران شخصی اولیه در کیک‌استارتر ( 2009 ) ، پینترست ( 2012 ) و استرایپ ( 2012 ) است.

دیکسون این روزهای خود را بین نیویورک و کالیفرنیا می‌گذراند یک چهره مشهور در عرصه کریپتو و با ثروت زیاد است. او اخیرا صندوق‌های 2.2 میلیارد دلاری که به همراه شرکای کاری‌اش علی یحیا ( Ali Yaha) و کیتی هان ( Katie Haun) ایجاد کرده بود را به ارزش 4.4 میلیارد دلاری رسانده است.

البته کیتی هان اخیرا راهش را جدا کرده و یک صندوق 1.5 میلیارد دلاری جدید ایجاد کرده است.


مرتبط:

کیتی هان؛ ملکه بازار رمز ارز

چانگ‌پنگ ژائو؛ ناگهان ثروت ( بنیانگذار کوین بیس) 


رهام قره گزلو مدیرعامل Dapper Labs که باایجاد بازی NFT کریپتو کیتیز بسیار مشهور است درباره دیکسون می‌گوید: او کل  صنعت کریپتو را قبل از آغاز آن به خوبی دیده بود. من فکر میکنم او هدفش ایجاد یک اینترنت بهتر است.

پنج سال قبل کریس دیکسون دو سرمایه‌گذار مشهور یعنی بن هوروویتز و مارک اندریسن ( بنیانگذاران شرکت اندریسن هوورویتز) را متقاعد کرد که در ساختار سرمایه‌گذاری خود بازنگری کنند تا بتوانند از صندوق‌های سرمایه‌گذاری حوزه کریپتو هم حمایت کنند.

قبل از آن او به طور تمام وقت مشغول بلاگ نویسی و تولید پادکست بود و به نوعی کل خواستگاه او از حوزه محتواست.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا