ارز دیجیتالپروفایل

کیتی هان؛ ملکه بازار رمز ارز

او یکی از سرمایه‌گذاران شرکت بزرگ اندریسن هوروویتز بود.

قصه‌ها از کودکی راه‌شان را به دنیای ما باز کرده و همیشه آینه‌ای از خیال و حقیقت در برابر ما گذاشته‌اند. مرورِ حقیقت اما همان داستان تجربه‌ی زندگی‌های ناکرده است که اغلب آموختنی‌هایی با چاشنی جذابیت دارد. در این میان داستان زندگی آنهایی که مسیرشان را از دل دنیای تکنولوژی دنبال می‌کنند، پی‌رنگ متفاوتی دارد و هیچ شبیه داستان‌های کلاسیک نیست که در آنها موفقیت و شکست، فرمول یکسانی دارند. «پروفایل» قرار است روایت‌گر داستان مستند روزگار همین آدم‌ها باشد؛ آنهایی که نقش موثری در شکل‌گیری آنچه امروز به عنوان صنعت تکنولوژی می‌شناسیم، داشته و دارند؛ آنهایی که از انتخاب مسیر متفاوت نترسیدند؛ نه می‌خواستند قهرمان باشند و نه ضدقهرمان. «پروفایل» را هر هفته پنج‌شنبه‌ها در آی تی ایران بخوانید یا بشنوید.



تدوین و تنظیم پادکست : یاسمن سرهنگی

پادکست پروفایل در اپل پادکست
قطره‌های آب هر قدر سبک، زلال و معصوم باشند، اما در پیوستگی و تداوم می‌توانند به دل سنگ هم رخنه کنند و آن را بشکافند. جریان ارتباطات و اطلاعات هم با همین فلسفه، به سختی مهارپذیر است. با این اوصاف است که ارتباطات در بستر تکنولوژی‌های مدرن، هر روز گسترده‌تر شده و به شکل‌ها و حالت‌های مختلف درمی‌آیند. در حالی که آمارهای رسمی نشان می‌دهند بیش از یک‌سوم جمعیت جهان با اینترنت بیگانه‌اند و درکی از آن ندارند، انتظار می‌رود وب 3 دنیای اینترنت را به کلی متحول کند؛ اینترنتی غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک‌چین‌های عمومی. پس چندان هم دور از انتظار نیست که رمز ارزها به پول رایج تبدیل شده و دارایی‌ها به سرعت به سمت دیجیتالی شدن پیش بروند. از دید «کیتی هان»، پیشروی این روند آنقدر بدیهی به نظر می‌رسد که با وجود تمام موانع و مشکلات، تصمیم گرفته است یک صندوق سرمایه‌گذاری در رمزارز را راه‌اندازی کند تا این صندوق، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری وب 3 باشد که توسط یک زن سرمایه‌گذار تاسیس می‌شود.

در تلاقی قانون و تکنولوژی

کیتی هان که احتمالا دوران میانسالی را می‌گذراند، از ابتدا به مطالعه حقوق و بررسی قوانین علاقمند بود. به همین دلیل در سال 1993 به دانشگاه بوستون رفت که چهارمین دانشگاه خصوصی بزرگ ایالات متحده به حساب می‌آید. او در سال 1997 مدرک کارشناسی حقوق خودش را با درجه ممتاز از این دانشگاه گرفت. در همان سال برای ادامه تحصیل به مدرسه حقوق دانشگاه استنفورد رفت و در سال 2000 با مدرک دکترای حرفه‌ای حقوق از آنجا فارغ‌التحصیل شد. بعد از آن به مدت یک سال دفتردار و همکار یک قاضی بود. هر چند او در سال 2001 کار را کنار گذاشت، اما دوباره در سال 2004 در دیوان عالی ایالات متحده به عنوان کارمند اداری مشغول به کار شد و تا سال 2005 در آنجا ماند. با این حال کیتی هان در فاصله سال‌های 2001 تا 2006 به عنوان وکیل دادگستری فعالیت کرد. او از سال 2006 تا 2017 در وزارت دادگستری آمریکا در سمت‌های مختلف مشاور حقوقی بخش امنیت ملی، مشاور دادستان، دستیار و مباشر دادستان عالی ایالات متحده در زمینه ارزهای دیجیتال، فعالیت کرده است. هان در سال‌های حضورش در وزارت دادگستری آمریکا، بیشتر در حوزه‌های مربوط به قوانین ضدانحصارطلبی، مالیات و امنیت ملی فعالیت کرد.

کیتی هان اما در تمام این سال‌ها سعی کرده است تا در کنار دیگر مشاغلش، فرصت تدریس در دانشگاه را هم از دست ندهد. او از ابتدای سال 2016 تا حالا به تدریس درس جرایم سایبری در مدرسه حقوق دانشگاه استنفورد مشغول است. او در ماه دسامبر سال 2017 و همزمان با شروع تدریس حقوق در مدرسه کسب‌وکار این دانشگاه، به عضویت هیات مدیره شرکت «هکر وان» (HackerOne) هم درآمد که در واقع بزرگ‌ترین پلتفرم امنیتی مبتنی بر فعالیت هکرهای کلاه‌سفید است. هان همچنان به تدریس در دانشگاه استنفورد ادامه می‌دهد و صندلی خودش در هیات مدیره این شرکت را حفظ کرده است. در ماه می سال 2017، کیتی هان به هیات مدیره شرکت «کوین‌بیس» (Coinbase) پیوست که در حال حاضر بزرگ‌ترین پلتفرم صرافی رمز ارز آمریکا به حساب می‌آید. او همچنان جایگاه خودش را در هیات مدیره، کمیته مدیریت و انتصابات و کمیته حقوق و دستمزد این شرکت، در اختیار دارد.

با این همه اما شاید ورود کیتی هان به شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر اندریسن هوروویتز (Andreessen Horowitz) در ماه مارس سال 2018، بیشترین تاثیر را بر زندگی کاری او داشت. در واقع هان اولین شریک ارشد زن در اندریسن هوروویتز بود و به تاسیس و راه‌اندازی سه صندوق سرمایه‌گذاری رمز ارز در این شرکت کمک کرده است.

موسس بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری رمز ارز

کیتی هان علاقه زیادی به فعالیت در زمینه دارایی‌های دیجیتال و رمز ارزها دارد و در حال حاضر ارزش خالص دارایی‌های او به بیش از 80 میلیون دلار می‌رسد.

هان ایجاد اولین کارگروه ویژه دولت در حوزه رمز ارز را در کارنامه دارد و در طول سال‌های حضورش در بخش خصوصی، همیشه به عنوان کارشناسی آگاه به قوانین و همچنین مسایل حوزه تکنولوژی، مورد اعتماد سازمان‌های حقوقی و مجلس سنای ایالات متحده بوده است. حالا او درست مثل شرح حالی که در پروفایل شخصی‌اش در شبکه اجتماعی لینکدین نوشته است، می‌خواهد «مدیرعامل و بنیانگذار یک چیز جدید» باشد. احتمالا به همین خاطر هم بود که در آخرین روزهای سال میلادی گذشته در حساب توییترش نوشت: «امروز بیشتر از همیشه واضح است که وب 3، اینترنت را متحول خواهد کرد.» کیتی هان بعد از این انتشار این توییت، اعلام کرد که تصمیم دارد شرکت اندریسن هوروویتز را ترک کند تا صندوق سرمایه‌گذاری خودش در حوزه رمز ارز را تاسیس کند. او گفته است که تمرکز این صندوق بر سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌های حوزه رمز ارز و بلاک‌چین خواهد بود. به عقیده هان سرمایه‌گذاری در رمز ارزها به فراتر از مرزهای بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال رایج فعلی خواهد رفت. ظاهرا اندریسن هوروویتز یکی از شرکای سرمایه‌گذاری در صندوق جدید کیتی هان خواهد بود. این صندوق سرمایه‌گذاری، عنوان بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری رمز ارزی را در اختیار می‌گیرد که یک زن آن را تاسیس خواهد کرد. کیتی هان علاقه زیادی به فعالیت در زمینه دارایی‌های دیجیتال و رمز ارزها دارد و در حال حاضر ارزش خالص دارایی‌های او به بیش از 80 میلیون دلار می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا