تکنولوژیخودروخودرو الکتریکی

سدان لوکس الکتریکی BMW i7 با قیمت ۱۲۰ هزار دلار معرفی شد

شرکت BMW برای رقابت با خودروی الکتریکی مرسدس EQS، اولین عضو تمام الکتریکی از خانواده سری ۷ خود را تحت عنوان i7 xDrive60 معرفی کرد. 

این سدان لوکس از یک موتور دوگانه با قدرت ۵۳۶ اسب بخار بهره می‌برد و می‌تواند در مدت زمان 4.5 ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند. همچنین قدرت پیمایش این خودرو با یک بار شارژ نیز حدود ۴۸۰ کیلومتر عنوان شده است.

سدان لوکس الکتریکی BMW i7 با قیمت ۱۲۰ هزار دلار معرفی شد

همانند مدل‌های معمولی خودروهای سری ۷، سدان الکتریکی i7 xDrive60 نیز با تمرکز روی راحتی راننده و سرنشین حین رانندگی طراحی شده است. به گفته BMW‏، راننده این خودرو در مقابل خود یک رابط نمایشگر دوگانه منحنی را می‌بیند که از یک پنل ۱۲.۳ اینچی حاوی ابزارها و امکانات مورد نیاز حین رانندگی و یک نمایشگر ۱۴.۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی ‌تشکیل شده است. 

سدان لوکس الکتریکی BMW i7 با قیمت ۱۲۰ هزار دلار معرفی شد

این شرکت می‌گوید که رابط کاربری این سیستم، بسیار شبیه به گوشی‌های هوشمند است و یک نوار تعاملی (Interaction Var) نیز در این طراحی مشاهده می‌شود که امکان کنترل لمسی ابزارها و قابلیت‌های مهم را فراهم می‌کند. 

حتی این امکان برای راننده فراهم شده تا نور این نوار را در مواجهه با برخی اتفاقات همانند دریافت تماس و یا فراخوانی دستیار صوتی هوشمند BMW، شخصی‌سازی کند. برای سرنشینان صندلی‌های عقب نیز تجربه بسیار راحتی از سفر رقم خواهد خورد به طوری که از یک نمایشگر Theater Screen و صفحه نمایش ۳۱ اینچی مجهز به رزولوشن 8K به همراه رابط فایر تی‌وی استفاده شده است.

سدان لوکس الکتریکی BMW i7 با قیمت ۱۲۰ هزار دلار معرفی شد

همچنین روی هر در پشتی، به یک نمایشگر ۵.۵ اینچی برای کنترل آب‌وهوا، فایل‌های رسانه‌ای و تنظیمات صندلی مجهز شده و از یک سقف LED پانوراما نیز برای مشاهده آسمان و یا نمایش نور استفاده شده است. به گفته BMW، سرنشینان این خودرو به فناوری 5G نیز دسترسی خواهند شد.

از دیگر به‌روزرسانی‌های تعبیه‌شده در i7 xDrive60 می‌توان به دستیار رانندگی در بزرگراه، دستیار پارک هوشمند از طریق کنترل از راه دور و دستیار Maneuver اشاره کرد. همچنین یک دید واقعیت افزوده روی صفحه ابزار، ویدیو را با مسیرها و اطلاعات مشابه ادغام می‌کند و درهای خودرو نیز از قابلیت شناسایی خطرات احتمالی برخوردارند.

طبق اعلام این شرکت آلمانی، دارندگان گوشی‌های جدید آیفون از قابلیت UWB بهره می‌برند، می‌توانند از دیجیتال کی پلاس (Digital Key Plus) برای قفل و یا باز کردن درها و همچنین فعال کردن سیستم هشدار خودرو استفاده کنند.

بدیهی است خودرویی با چنین قابلیت‌ها و امکاناتی، ارزان به دست مشتریان نخواهد رسید. این خودروساز اعلام کرد که i7 xDrive60 در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی و با قیمت ۱۲۰ هزار و ۲۹۵ دلار وارد بازار آمریکا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا