گوناگون

مزایا و معایب استفاده از بیزینس اکانت

استفاده از اکانت های بیزینس  برای پیج های تجاری یکی از مزیت های قابل توجه اینستاگرام است که باعث می شود کسب و کارهای مختلف بتوانند راحت تر اکانت اینستاگرامی خود را آنالیز و مدیریت کنند؛ اما با وجود مزایایی که این نوع اکانت دارد، معایبی نیز در آن دیده می شود.در این مطلب به بررسی معایب و مزایای اکانت تجاری می پردازیم تا شما با دیدی بازتر بتوانید نوع اکانت خود را مشخص کنید.

اکانت بیزینسی یا خصوصی؟

برای داشتن یک حساب کاربری در اینستاگرام می توانید نوع آن را با توجه به استفاده خود از این پلتفرم انتخاب کنید.در اپلیکیشن اینستاگرام، دو نوع اکانت برای استفاده کاربران قرار داده شده است:

  1. اکانت خصوصی
  2. اکانت تجاری

در ادامه، مزیت ها و معایب هر کدام را جداگانه بررسی خواهیم کرد و در اخر، شما با توجه به نوع فعالیت خود میتوانید بهترین گزینه را برای داشتن یک اکانت موفق انتخاب نمایید.

مزایای اکانت بیزینسی

1-ابزاری همه کاره به نام اینسایت

مهم ترین و بزرگترین علت ایجاد پیج تجاری، دسترسی به این ابزار است. با کمک اطلاعاتی که اینسایت در اختیار شما قرار می دهد، می توانید موضوعات مورد علاقه مخاطبان خود را بهتر شناسایی کرده و پلن کاربردی تری برای نحوه تولید محتوا در این فضا داشته باشید. محتوا پادشاه است؛ پس باید تمامی بازخوردها را بررسی کنید و هر بار بهتر از قبل باشید تا مخاطبان بیشتری به پیج شما جذب شوند.

در ابتدای کار، شما تعداد فالوور قابل توجهی نخواهید داشت و اعتبار بسیار پایینی در بین کاربران اینستاگرام دارید. بهترین راه افزایش اعتبار، خرید فالوور اینستاگرام می باشد.هرچه تعداد فالوورهای شما بیشتر باشد، اعتبار شما نیز بیشتر است و کاربران با دیدن عدد فالوور پیج راحت تر به شما اعتماد کرده و محتواها را دنبال خواهند کرد.

نکته:اگر می خواهید در همین ابتدای فعالیت خود، به قعر اینستاگرام بروید،  از خدمات ربات یا برنامه استفاده کنید. کیفیت این خدمات به قدری پایین است که به راحتی توسط الگوریتم شناسایی شده و پیج کاری شما نابود خواهد شد. ایمن ترین مسیر خرید فالوور، استفاده از وب سایت های معتبری مثل فالوکمپ است.

2-ویترینی جذاب تر برای جلب نظر کاربران

پیج اینستاگرامی کسب و کارها درست مانند یک فروشگاه فیزیکی است. ویترین هر مغازه، اولین قدم برای جلب نظر مشتریان است. در اینستاگرام نیز بیوی پیج ویترین شماست. با تجاری کردن پیج خود، بیوی بهینه تر و کامل تری خواهید داشت.

در قسمت بیوی یک کسب و کار اطلاعات مهمی مثل لینک سایت، شماره تماس معتبر، توضیح بسیار مختصری از حوزه فعالیتتان و … باید نوشته شده باشد.

در  این ویترین با تجاری کردن اکانت،  دکمه هایی مثل تماس و ایمیل فعال می شوند که بیش از پیش شما را یک برند متعهد و حرفه ای نشان خواهند داد.

3-تبلیغات با بالاترین بازدید 

پیج های تجاری می توانند حساب کاربری خود در فیسبوک را به اکانت اینستاگرام متصل و یک کاتالوگ مجازی بسیار جذاب برای محصولات یا خدمات خود ایجاد کنند. این کار علاوه بر حرفه ای نشان دادن شما، انتخاب را برای  مشتریان راحت تر می کند.

علاوه بر آن، امکان به اشتراک گذاری پست های مشترک تبلیغاتی برای پیج های تجاری وجود دارد. این قابلیت به شما کمک می کند تا بدون آپلود دوباره محتوا، آن را در پیج خود به اشتراک بگذارید و مخاطبان پیج تبلیغ کننده را به پیج خود دعوت کنید.

از طرفی دسترسی به گزینه های تبلیغاتی بسیار راحت تر خواهد بود. پیج های تجاری می توانند محتواهای تبلیغاتی با برچسب ADS  یا  Sponsored منتشر کنند تا  محتواها با کمک قابلیت پروموت به افراد بیشتری نمایش داده شوند.

نکته: برای فعال کردن قابلیت پروموشن باید دو اکانت فیسبوک و اینستای خود را بهم متصل کنید.

مزایا و معایب استفاده از بیزینس اکانت

4-دسته بندی پیام ها در پیج تجاری

یکی از مزیت های جذاب پیج های تجاری، امکان دسته  بندی پیام ها به سه گروه می باشد:

  • درخواست ها
  • پیام های عمومی
  • پیام های خصوصی

این مزیت به شما کمک می کند تا راحت تر به پیام های مشتریان یا شرکای تجاری خود در تبلیغات پاسخ دهید.

5- امکان مشاهده‌ی بازدید‌های پست‌ها

یکی دریکر از مزیت‌های داشتن بیزنس اکانت امکان مشاهده‌ی اطلاعات مشخص‌تری از کاربران با کمک گزینه‌ی insight است. بنابراین استفاده از این گزینه‌ می‌تواند پاسخ مناسبی برای این سوال؛ چه کسانی پروفایل اینستاگرام ما را چک می کنند؟ پیدا کند. تنها کافی است به آمارهای جذابی که insight به شما می‌دهد مراجعه کنید.

معایب پیج تجاری

در کنار تمامی این قابلیت ها، پیج تجاری معایب خاص خود را نیز دارد که عبارتند از:

  • ممکن است با تجاری کردن پیج خود،برخی از کاربرانی که شما را در اینستا دنبال می کنند از دست بدهید. آنها با دیدن تغییرات پیج  به تبلیغاتی بودن محتواها پی برده و دیگر تمایلی به دنبال کردن شما نخواهند داشت.
  • هدف اصلی اینستا از ارائه حساب های تجاری، کسب درامد بیشتر بوده است. از آنجایی که فعالیت این اکانت ها در ایران ممنوع است، پس اینستاگرام محتواهای پیج تجاری شما را کمتر به اکسپلورر می فرستند؛ چرا که شما فایده ای برای آن نخواهید داشت.
  • پیج های تجاری به هیچ عنوان پرایوت(خصوصی) نخواهند شد و محتواهای شما در دسترس تمامی کاربران قرار خواهد گرفت؛ مگر با تبدیل دوباره پیج به اکانت خصوصی.

مزایای پیج خصوصی

شاید شما هم متوجه شده باشید که بسیاری از پیج های کاری چندین مرتبه بین اکانت خصوصی و تجاری سوییچ می کنند. در ادامه، مزایای این اکانت را برای شما بیان می کنیم تا شما هم بتوانید با مقایسه این دو اکانت، دلیل این رفتار را متوجه شده و نوع اکانت خود برای شروع را بهتر انتخاب کنید.

1-عدم دسترسی کاربران دیگر به محتواهای پیج شما

یکی از بزرگترین دلایل انتخاب این نوع اکانت، محدودیت دسترسی کاربران به محتوا هاست. بسیاری از کاربران نیاز به یک حریم خصوصی دارند تا محتواهای خود را برای دوستان و آشنایان منتشر کنند ویک آلبوم دیجیتالی از رویدادهای زندگی خود داشته باشند.

2-القای حس منحصر به فرد بودن برند

یکی از سیاست هایی که برندها امروزه از آن استفاده می کند، القای  ترس  fomo(جا ماندن از اتفاقات شبکه های اجتماعی ) است. با کمک این ترس، مخاطبان کنجکاو را به پیج خود اضافه می کنند.

این کار باعث حفظ فالوور های جذب شده نیز می شود. زمانی که یک کاربر قصد آنفالو کردن پیج را داشته باشد، پیغامی مبنی بر مطمئن بودن از آنفالو برای او ارسال می شود که او را دچار تردید خواهد کرد.

مزایا و معایب استفاده از بیزینس اکانت

معایب پیج خصوصی

1-اکسپلور ممنوع!

الگوریتم اینستاگرام محتواهایی که بیشتر مورد پسند کاربران بوده اند و تعامل بالایی را دریافت کرده اند، به اکسپلور می فرستد.زمانی که پیج شما خصوصی باشد، شما شانس ورود محتوا هایتان به اکسپلور را از دست می دهید.

2-هشتگ های بی استفاده

هشتگ ها دروازه های ورود مخاطبان جدید هستند. این ورود محتوا به این هشتگ ها، مخاطبان علاقمند به موضوعات حوزه کاری شما، از پیج دیدن می کنند و در صورت رضایت، شما را دنبال خواهند کرد. در پیج های خصوصی هشتگ ها هیچ تاثیری نخواهند داشت و محتوای شما در لیست محتواهای آن هشتگ برای دنبال کنندگان آن هشتگ، قرار نخواهد گرفت.

3-تاثیر بسیار پایین تبلیغات

با خصوصی کردن پیج، تعداد بازدید و جذب پیج شما از طریق تبلیغات به شدت افت پیدا خواهد کرد. بسیاری از کاربران، پس از بازدید از محتواهای یک پیج و نحوه کار آن، تصمیم به فالو کردن آن می گیرند.شما با خصوصی کردن پیج، چیزی برای ارائه به این دسته از دنبال کنندگان نخواهید داشت.

سخن پایانی

امکانات اکانت تجاری نسبت به اکانت خصوصی بسیار بیشتر است و همین موضوع سبب شده تا کسب و کارهای زیادی به سمت داشتن این اکانت سوق پیدا کنند. در این مطلب تلاش کردیم تا تمامی نکات مثبت و منفی اکانت خصوصی و تجاری را به طور خلاصه برای شما همراهان بیان کنیم. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا