تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

قابلیت ویرایش در توییتر با نمایش سوابق توییت عرضه می‌شود

از روزی که توییتر از تلاش مهندسان خود برای اضافه کردن قابلیت ویرایش توییت‌ها به این پلتفرم خبر داد، سوالات زیادی پیرامون عملکرد این قابلیت و تدابیر این شرکت برای جلوگیری از سوءاستفاده از آن در ذهن علاقه‌مندان شکل گرفته است.  

جین مانچون، برنامه‌نویس چینی که در زمینه مهندسی معکوس اپلیکیشن‌ها برای پیدا کردن قابلیت‌های جدید، فعالیت دارد و چهره‌ای شناخته‌شده در این حوزه محسوب می‌شود، اخیرا اطلاعاتی را در خصوص عملکرد قابلیت ویرایش (Edit) در توییتر منتشر کرده است.

به گفته این تحلیلگر، زمانی که کاربر تصمیم به ویرایش یک توییت می‌گیرد، تغییرات وی در قالب توییتی جدید منتشر می‌شود و در عین حال، توییت قبلی همچنان حفظ خواهد شد و قابل مشاهده خواهد بود.  

وی گفت به نظر می‌رسد که رویکرد توییتر در قبال دکمه Edit، تغییرناپذیر است چراکه به جای تغییر متن در همان توییت، یک توییت جدید با محتوای اصلاح‌شده نمایش داده می‌شود. با توجه به اطلاعات مانچون، نمایش سوابق ویرایش‌های یک توییت می‌تواند هرگونه نگرانی در خصوص سوءاستفاده از این قابلیت را برطرف کند.

الساندرو پالوتزی یکی دیگر از محققان حوزه اپلیکیشن نیز اسکرین‌شات‌هایی را از این قابلیت جدید توییتر منتشر کرد که دیدی کلی را از نحوه نمایش قابلیت ویرایش در این پلتفرم به ما می‌دهد.

پالوتزی در یکی از این تصاویر نشان می‌دهد که قابلیت ویرایش با عنوان Edit Tweet در سمت راست صفحه توییت‌ها ظاهر می‌شود. با انتخاب این گزینه، کاربر به صفحه‌ای هدایت خواهد شد که بسیار شبیه به صفحه نوشتن توییت معمولی است.  

با این حال، کادر نوشتن توییت با توییت قبلی کاربر پر شده و گوشه سمت راست و قسمت پایین صفحه، به جای عبارت Tweet، گزینه Update مشاهده می‌شود.  

توییتر در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که در حال کار روی این قابلیت است. اما قبل از تایید رسمی‌توییتر، ایلان ماسک پس از افشای خرید ۹.۲ درصدی سهام توییتر، طی یک نظرسنجی از کاربران خواست تا نظرشان را در خصوص اضافه شدن این قابلیت به توییتر اعلام کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا