ایلان ماسکشبکه‌های اجتماعی

مخالفت احتمالی هیئت مدیره توییتر با خرید تمامی‌ سهام شرکت توسط ماسک

به نظر می‌رسد که هیئت مدیره توییتر با درخواست ایلان ماسک مبنی بر خرید تمامی سهام این شرکت موافق نیست.

تصمیمی‌که به گفته وب‌سایت TheInformation در پی درخواست اخیر ایلان ماسک از توییتر برای تصاحب ۱۰۰ درصدی سهام این شبکه اجتماعی اتخاذ شده و اگر واقعیت داشته باشد، می‌تواند هیئت مدیره توییتر را وارد چالشی تازه با بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت کند.  

ایلان ماسک در نامه‌ای که روز ۱۳ آوریل به هیئت مدیره توییتر ارسال کرده، اعلام کرد که قصد دارد کل سهام این شبکه اجتماعی را در ازای پرداخت ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم و در مجموع ۴۳ میلیارد دلار خریداری کند.  

اگرچه هنوز توییتر به صورت رسمی، پاسخ دقیقی را برای این درخواست ارائه نداده اما گفته می‌شود که این شرکت قصد دارد طی چند ساعت آینده و با برگزاری نشستی با حضور همه اعضای هیئت مدیره، به آن رسیدگی و پاسخ نهایی خود را اعلام کند.

گفته می‌شود که هیئت مدیره توییتر قصد دارد با استفاده از استراتژی «قرص سمی»، کار را برای ایلان ماسک به منظور تصاحب خصمانه ۱۰۰ درصدی سهام این شرکت سخت کند. بر اساس این استراتژی، زمانی که یک سرمایه‌گذار قصد دارد بخش زیادی از سهام را خریداری کند، سهام شرکت به طور قابل‌توجهی به بازار عرضه می‌شود و همه افراد می‌توانند آن را خریداری کنند. بدین ترتیب، برای خرید تمامی‌این سهام، می‌بایست پول به مراتب بیشتری توسط سرمایه‌گذار پرداخت شود.

ایلان ماسک اخیرا با راه‌اندازی یک نظرسنجی توییتر از دنبال‌کنندگان خود خواست تا نظرشان را نسبت به این خرید اعلام کنند. وی در این توییت نوشت: تصمیم‌گیری درباره خصوصی کردن توییتر با قیمت ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم باید بر عهده سهامداران باشد نه هیئت مدیره.

اظهارنظر درباره اینکه آیا ماسک با استراتژی‌های هیئت مدیره توییتر از خرید ۱۰۰ درصدی سهام این شرکت منصرف خواهد شد یا خیر، کار سختی است. اما اگر در تصمیم خود جدی باشد می‌بایست پول بیشتری را پرداخت کند.

ماسک اخیرا در مصاحبه‌ای گفت که این خرید برای درآمدزایی نیست، بلکه او از آزادی بیان به عنوان دلیل اصلی علاقه‌اش به توییتر یاد می‌کند. با این حال، سابقه ماسک نشان می‌دهد که وی در خصوصی‌سازی شرکت‌ها نتوانسته چندان موفق عمل کند.

ماسک همچنین در مصاحبه اخیر خود عنوان کرد که اگر توییتر پیشنهاد وی را نپذیرد، برنامه B خود را دنبال خواهد کرد. اگرچه او جزییاتی را در خصوص این برنامه اعلام نکرد اما در نامه خود به هیئت مدیره توییتر آورد که در صورت رد شدن این درخواست، باید در جایگاه خود به عنوان سهامدار این شرکت تجدیدنظر کند.

ماسک چندی پیش ۹.۲ درصد از سهام توییتر را خریداری کرد و با آنکه اکنون بزرگ‌ترین سهامداری این شرکت محسوب می‌شود، عضویت در هیئت مدیره را نپذیرفت.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا