خودروخودرو الکتریکی

نسخه ارزان‌ قیمت تسلا مدل ‎Y با باتری بزرگ‌تر در راه است

تسلا به زودی نسخه جدید و ارزان‌قیمت از خودروی الکتریکی مدل ‎Y را وارد بازار خواهد کرد که از طراحی جدید باتری ۴۶۸۰ سلولی بهره می‌برد.

این نسخه جدید از تسلا مدل Y به لطف برخورداری از این باتری بزرگ و با فناوری پیشرفته، می‌تواند با یک بار شارژ، تا ۴۵۰ کیلومتر را طی کند و در مدت زمان پنج ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.  

بر اساس آخرین شنیده‌ها، این خودرو در نسخه Standard Range AWD عرضه خواهد شد و قرار است طی هفته‌های آتی، وارد بازار شود. این محصول به چند قابلیت و ویژگی جدید مجهز شده که در نسخه‌های قبلی مدل Y وجود ندارد که از جمله آنها می‌توان به دسته صندلی مرکزی آهنربایی و فضای خالی در پشت خودرو برای نگهداری و حمل بار اشاره کرد.

گفته می‌شود که تسلا چند دستگاه از این خودروی جدید را در اختیار برخی از کارکنان خود قرار داده است. در خصوص طراحی جدید باتری ۴۶۸۰ سلولی باید گفت که این باتری از لحاظ ابعاد، دوبرابر بزرگ‌تر از باتری‌های فعلی تسلاست اما ظرفیت آن، تا پنج برابر بیشتر است.  

با این ویژگی، تسلا می‌تواند میزان مسافت قابل پیمایش توسط این خودرو را ارتقا دهد و یا از تعداد باتری‌های کمتری برای ارائه همان قدرت پیمایش استفاده کند که می‌تواند تا حد زیادی از هزینه‌های تولید کم کند.

همچنین این باتری جدید می‌تواند وزن خود را کاهش و کارایی آن را ارتقا دهد. اگرچه هنوز زمان زیادی تا ورود این فناوری باتری به تمامی‌خودروهای تسلا باقی مانده اما تحقق این امر می‌تواند منجر به تولید خودروهایی الکتریکی با قدرت پیمایش بالا و قیمت مقرون به‌صرفه‌تری شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا