اسپیس ایکسفضا

اولین ماموریت خصوصی به ایستگاه فضایی بین المللی انجام شد

اسپیس ایکس توانست با همکاری شرکت فضایی آکسیوم اسپی، چهار فضانورد را با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام کند.

این ماموریت ک تحت عنوان AX-1 اجرا شد، به عنوان اولین ماموریت اعزام فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی از طریق شرکت‌هایی کاملا خصوصی محسوب می‌شود و این فضانوردان از ایستگاه فضایی کندی و با موشک فالکون ۹ به فضا پرتاب شدند.

این سفر از زمان پرتاب تا رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی تقریبا ۲۰ ساعت به طول انجامید. بر اساس اطلاعات منتشرشده از این ماموریت، کپسول کرو دراگون با یک مشکل جزیی در مسیریابی مواجه شد و در فاصله ۲۰ متری ایستگاه فضایی بین المللی قرار گرفت و برای چند دقیقه نتوانست خود را به این ایستگاه متصل کند.

اگرچه این ارتباط برقرار شد اما تقریبا ۴۵ دقیقه‌ای را برای این ماموریت به دنبال داشت. مایکل لوپز-الگریا، فضانورد سابق ناسا؛ ایتان استیبه، لری کانر و مارک پتی با کپسول کرو دراگون عازم این ماموریت شدند.

گفته می‌شود که این افراد هشت روز را در ایستگاه فضایی بین المللی خواهند گذراند و قرار است آزمایش‌های علمی‌ را در کنار فعالیت‌های توسعه‌ای و تجارت دنبال کنند. آنها همچنین برخی از نمونه‌های علمی ‌را برای ناسا با خود به زمین خواهند آورد.

ماموریت سرنشین‌دار AX-1 اکسیوم اسپیس، نخستین ماموریت از چند ماموریت خصوصی به ایستگاه فضایی بین المللی است که این شرکت قصد دارد در سال‌های آینده اجرا کند. این شرکت، تولید اولین ماژول تجاری برای این ایستگاه فضایی را به همراه ماژولی که یک سالن ورزشی و استودیو فیلمسازی را در خود جای داده، بر عهده خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا