مایکروسافت

تشخیص برنامه‌های نامطمئن در ویندوز ۱۱ با قابلیت «Smart App Control»

مایکروسافت به تازگی از یک قابلیت امنیتی جدید برای ویندوز تحت عنوان Smart App Control پرده برداشت که می‌تواند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی مبتنی بر فضای ابری، برنامه‌های مشکوک و نامطمئن را مسدود کند.

این قابلیت به گونه‌ای طراحی شده که پس از فعال شدن، از فناوری هوش مصنوعی و پایگاه اطلاعات ابری مایکروسافت برای بررسی تمامی‌اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کند و هرگونه مورد مشکوک، ناآشنا و یا مخرب شناخته‌شده را مسدود می‌کند.

در حال حاضر، تمامی‌کاربران ویندوز اینسایدر قادر به استفاده و فعال‌سازی Smart Control App نیستند و کاربرانی که از بیلد ۲۲۵۶۷ ویندوز ۱۱ اینسایدر و یا بیلدهای جدیدتر استفاده می‌کنند، می‌توانند این قابلیت را در بخش Windows Security و در قسمت App & Browser Control مشاهده کنند. این قابلیت به صورت پیش‌فرض، غیرفعال است.

با این حال، فعال‌سازی آن مستلزم نصب دوباره ویندوز است و افرادی که بلید جدید اینسایدر را از طریق آپدیت ویندوز دریافت کرده‌اند می‌بایست ویندوز را مجددا نصب یا ریست کنند.

به‌روزرسانی فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ با قابلیت‌های جدید[/box]

علاوه بر قابلیت Smart App Control، در بیلد ۲۲۵۶۷ ویندوز ۱۱ ویژگی‌های دیگری همچون امکان زمان‌بندی کردن به‌روزرسانی‌ها، لینک کردن گوشی‌های هوشمند اندروید و . . . نیز اضافه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا