مایکروسافت

به‌روزرسانی فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ با قابلیت‌های جدید

مایکروسافت از به‌روزرسانی طراحی فایل اکسپلورر در ویندوز ۱۱ خبر داد و اعلام کرد که به زودی قابلیت تب‌ها را به این بخش اضافه خواهد کرد.

به گفته مایکروسافت، این تغییرات دسترسی سریع‌تر کاربر به پوشه‌ها و همچنین پیدا کردن راحت‌تر فایل‌های مورد علاقه را فراهم می‌کند. ویژگی تب که بسیار مورد تقاضای کاربران بوده، برای اولین بار در نسخه آزمایشی ویندوز ۱۱ در ماه گذشته رویت و اکنون این امکان به صورت رسمی‌از سوی این شرکت اعلام شد.

در طراحی به‌روزشده فایل اکسپلورر، تب‌هایی برای کار با چند پوشه در یک پنجره واحد مشاهده می‌شوند و امکان جابجایی میان تب‌ها نیز برای کاربر فراهم خواهد بود. مایکروسافت در ابتدا، آزمایش قابلیت تب‌ها را در اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ و تحت قابلیتی به بنام Sets آغاز کرد.

این قابلیت شامل پشتیبانی از تب‌ها در فایل اکسپلورر می‌شد اما مایکروسافت در نهایت، قید این پروژه را زد و هرگز آن را در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ قرار نداد. مایکروسافت همچنین قصد دارد در آینده، یک صفحه اصلی فایل اکسپلورر را به ویندوز ۱۱ اضافه کند که گزینه‌هایی همچون پوشه‌های دسترسی سریع، سندهای اخیر و موارد مشابه را در خود جای خواهد داد.

فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ با قابلیت‌های جدید به‌روزرسانی می‌شود

علاوه بر این، کاربران می‌توانند با راست کلیک کردن روی یک فایل، آن را به موارد مورد علاقه خود اضافه کنند و این بخش، در صفحه اصلی فایل اکسپلورر قابل رویت خواهد بود. همچنین گزینه‌های اشتراک‌گذاری نیز ارتقا خواهد یافت و کاربر می‌تواند فایل‌ها را به مخاطبان اخیر و یا اپلیکیشن‌هایی همچون تیمز، اوت لوک و وان‌درایو ارسال کند.

مایکروسافت هنوز حرفی در خصوص زمان عرضه این طراحی جدید برای فایل اکسپلورر نزده است. این شرکت صرفا از این قابلیت‌ها به عنوان به‌روزرسانی‌های جدید ویندوز ۱۱ یاد کرد و هیچ روز مشخصی را برای عرضه آن تعیین نکرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا