خودروخودرو الکتریکی

اولین خودروی الکتریکی لکسوس ۳۱ فروردین معرفی می‌شود

لکسوس، خودروسازی لوکس متعلق به شرکت بزرگ تویوتا، اعلام کرد اولین خودروی الکتریکی خود را روز چهارشنبه ۲۰ آوریل (۳۱ اردیبهشت) معرفی خواهد کرد.

محصولی که تحت عنوان BZ4X شناخته می‌شود و با توجه به تصویر منتشرشده از این خودروی الکتریکی توسط لکسوس، می‌توان گفت که از فرمانی با طراحی ‎Yoke بهره می‌برد. به نظر می‌رسد که این طراحی فرمان، به عنوان یک آپشن در زمان عرضه این خودرو در اواخر سال جاری میلادی ارائه خواهد شد.

این طراحی احتمالا با الگوبرداری از شرکت تسلا ایجاد شده چرا که این خودروساز پیشتر یک نسخه از مدل اس Plaid خود را مجهز به این طراحی فرمان وارد بازار کرد. بنابراین، این احتمال وجود دارد که لکسوس نیز علاوه بر مدل استاندارد، نسخه دیگری مجهز به فرمان ‎Yoke را نیز عرضه کند.

هنوز اطلاعاتی در خصوص مدل استاندارد و مجهز به فرمان معمولی این خودرو که گفته می‌شود تحت عنوان RZ ۴۵۰e معرفی می‌شود، منتشر نشده است. این شرکت اخیرا تیزری را از نمونه اولیه یک خودروی الکتریکی منتشر کرد که از لحاظ ظاهری، شباهت زیادی به مدل BZ4X دارد.

اما در خصوص فرمان مدل Yuke باید گفت که دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به این طراحی وجود دارد. برخی از کارشناسان معتقدند که استفاده از این طراحی باعث می‌شود تا راننده، دید بهتری نسبت به اطلاعات مربوط به سرعت، دور موتور و دیگر جزییات مربوط به رانندگی در مقابل خود داشته باشد.

با این حال، برخی نیز عنوان می‌کنند که این قابلیت، چندان هم مفید نیست و حتی ممکن است راننده در حین حرکت با سرعت زیاد، نتواند به طور کامل کنترل فرمان را در حین دور زدن در دست بگیرد.

به هر روی، لکسوس قصد دارد با رونمایی از محصول، خود را در جمع تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی معرفی کند. این شرکت اخیرا از تصمیم خود برای تولید خودروی الکتریکی  جدید تا سال ۲۰۲۵ خبر داد که البته از این بین، تنها ۱۰ مدل، تمام الکتریکی، هیبریدی و یا هیدروژنی خواهند بود.

شرکت مادر لکسوس یعنی تویوتا نیز اعلام کرد که لکسوس تا سال ۲۰۲۳ به یک برند عرضه‌کننده خودروهای صرفا الکتریکی تبدیل خواهد شد. اگرچه هنوز تلاش زیادی برای محقق کردن این اهداف نیاز است اما تویوتا گفت که به زودی یک خودروی اسپرت لکسوس را تولید خواهد کرد که از قدرت پیمایش ۷۰۰ کیلومتری بهره می‌برد و می‌تواند صفر تا صد خود را در کمتر از دو ثانیه پر کند.

اولین خودروی الکتریکی لکسوس

لکسوس پیشتر از نسخه مفهومی‌یک خودروی الکتریکی به نام LF-Z Electrified نیز پرده برداشت و جزییاتی را در خصوص برنامه‌های خود برای تولید خودروهای الکتریکی منتشر کرد. یکی از این برنامه‌ها، توسعه قابلیتی به نام Direct4 است که یک فناوری چهارچرخ متحرک متغیر است به کاربر اجازه می‌دهد تا قدرت موتور را با توجه به شرایط، بین چرخ‌های جلو، عقب یا چهار چرخ توزیع کند.

تویوتا می‌گوید که این خودروی مفهومی‌به کمک باتری و فناوری خاص خود، می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از رانندگی را برای کاربران رقم بزند.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا