اپل

چگونه مشکل نصب نشدن آی او اس را برطرف کنیم؟

نسخه‌های جدید آی او اس همواره با قابلیت‌های متنوع و تغییراتی به منظور ارتقای عملکرد نرم‌افزار عرضه می‌شود و از این رو، کاربران بی‌صبرانه در انتظار دریافت و نصب این نسخه‌ها روی دستگاه‌های خود هستند.

اما شاید برای کاربران آیفون پیش آمده باشد که علی‌رغم فعال بودن گزینه به‌روزرسانی خودکار، به‌روزرسانی جدید آی او اس در گوشی آیفونشان نصب نمی‌شود. حال اگر شما نیز به چنین مشکلی برخوردید، شاید پاسخ کریگ فدریگی، نایب رئیس ارشد مهندسی نرم‌افزار شرکت اپل برایتان جالب باشد.

فدریگی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود فعال بودن گزینه به‌روزرسانی خودکار، نسخه‌های جدید آی او اس در دستگاه‌ها به صورت خودکار نصب نمی‌شود، عنوان کرد که اپل عمدا به‌روزرسانی خودکار نسخه‌های جدید را به تاخیر می‌اندازد تا بتوانند ابتدا بازخوردها و فیدبک‌ها را از کاربران اولیه گردآوری کند.

به گفته وی، این تاخیر و دریافت نسخه جدید آی او اس برای کاربران دستگاه‌های این شرکت می‌تواند بین یک تا چهار هفته به طول بینجامد. اگرچه فدریگی توضیحاتی بیشتری را در این خصوص ارائه نداد اما این روش به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا ایرادات و تغییرات مدنظر را قبل از دریافت نسخه‌های جدید توسط آنهایی که آپدیت خودکار را دریافت کردند، برطرف کنند.

البته این احتمال نیز وجود دارد که هدف اپل از این کار، جلوگیری از وارد آوردن فشار مضاعف به سرورهای این شرکت در روز عرضه به‌روزرسانی‌ها باشد. با این حساب، می‌توان گفت که اپل می‌تواند زمان دریافت آپدیت‌های جدید آی او اس را برای آنهایی که به‌روزرسانی خودکار را فعال کرده‌اند، کنترل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا