علمیویروس کرونا

صدور مجوز تزریق دومین دوز تقویتی کرونا برای گروه‌های آسیب‌پذیر توسط FDA

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده از دز تقویت‌کننده دوم واکسن فایزر و مدرنا ویژه کووید۱۹ را برای افراد بالای ۵۰ سال یا افرادی که دارای نقص ایمنی هستند، صادر کرد.

این تصمیم از سوی FDA در حال اتخاذ شد که ایالات متحده وارد موج دیگری از نسخه اومیکرون ویروس کرونا شده که از قدرت سرایت و انتقال بسیار بالاتری برخوردار است. سازمان غذا و دارو در بیانیه‌ای اعلام کرد که تزریق یک دوز اضافی می‌تواند مقاومت بدن گروه‌های آسیب‌پذیر را در برابر این ویروس بیشتر کند.

این سازمان برای صدور این مجوز، از نتایج بررسی‌ها و داده‌های سایر کشورها در خصوص واکسن‌های کووید-۱۹ استفاده کرد؛ داده‌هایی که نشان داد کشورهایی که دو دوز تقویتی را به گروه‌های مختلف تزریق کردند، میزان مرگ و میر کمتر را ثبت کردند.

با این حال، تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد که تزریق چهارم دوز از واکسن، اگرچع باعث افزایش سطح آنتی بادی در افراد جوان‌تر می‌شود، اما نمی‌تواند محافظت بیشتری را در برابر ابتلا به این ویروس ایجاد کند.

در حال حاضر، ایالات متحده تلاش می‌کند تا شهروندان خود را به تزریق دوز نخست تقویتی ترغیب کند؛ تاکنون نیمی‌از مردم این کشور حتی دوز اول تقویتی را دریافت نکرده‌اند و یک سوم از افراد بالای ۶۵ سال نیز دوزهای تقویتی را تزریق نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

‫2,439 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا