تکنولوژی

رونمایی سونی از اشتراک‌های جدید پلی استیشن پلاس

سونی ساعاتی پیش از نسخه‌های جدید اشتراک برای سرویس پلی استیشن پلاس خود رونمایی کرد و برای رقیب این سرویس یعنی «ایکس باکس گیم پس» خط و نشان کشید.

طبق گفته سونی، سرویس‌های جدید پلی استیشن پلاس اکنون به سه دسته تقسیم می‌شوند که شامل پلی استیشن پلاس اسنشیال (Essensial)، پلی استیشن پلاس اکسترا (Extra) و پلی استیشن پلاس پریمیوم (Premium) می‌شوند.

سونی اعلام کرد که این سرویس‌ها در اواسط ماه ژوئن در آسیا، آمریکای شمالی، اروپا و به تدریج دیگر کشورهای جهان عرضه خواهد شد.

بر این اساس، دیگر سرویس پلی استیشن Now به عنوان یک سرویس مستقل در دسترس کاربران نخواهد بود. طبق اطلاعات منتشرشده، پلاس استیشن پلاس اسنشیال با اشتراک ماهانه ۹.۹۹ دلار عرضه خواهد شد و همان امکانات و گزینه‌های قبل پلی استیشن پلاس و قابلیت‌هایی همچون بازی آنلاین چندنفره، دانلود دو بازی در ماه، تخفیف‌ها و فضای ذخیره‌سازی ابری برای ذخیره‌ها بازی‌ها را ارائه خواهد کرد.

پلی استیشن پلاس اکسترا اما گزینه جدیدی است که علاوه بر برخورداری از تمامی‌امکانات اسنشیال، امکان دانلود تا ۴۰ بازی متعلق به کنسول‌های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ را فراهم می‌کند. بهای استفاده از این نسخه نیز ۱۴.۹۹ دلار در ماه تعیین شده است.

در پلی استیشن پریمیوم نیز که هزینه اشتراک ماهانه آن ۱۷.۹۹ دلار تعیین شده، کاربر علاوه بر برخورداری از تمامی‌امکانات و قابلیت‌های نسخه‌های اسنشیال و اکسترا، به امکان دانلود ۳۴۰ بازی بیشتر دسترسی خواهد داشت.

همچنین برخی از بازی‌های پلی استیشن ۳ از طریق استریم ابری امکان‌پذیر خواهد بود. کاتالوگی نیز از بازی‌های کلاسیک این کنسول نیز برای کاربران قابل دسترسی و بازی خواهد بود. جیم رایان مدیرعامل پلی استیشن می‌گوید: «نسخه‌های جدید اکسترا و پریمیوم نشان‌دهنده یک تحول بزرگ برای پلی استیشن پلاس است. ما با معرفی این نسخه‌ها، روی این موضوع تمرکز می‌کنیم تا صدها بازی ارائه‌شده با بهترین کیفیت محتوا ارائه شوند.»

سونی قصد دارد تا در زمان عرضه بازی‌هایی همانند God of War،   Death Stranding، Spider-Man، Spider-Man: Miles Morales، Mortal Kombat ۱۱ و Returnal را برای کاربران در نظر بگیرد. با این حال، سونی قصد ندارد تا بازی‌های انحصاری پلی استیشن خود را در روز عرضه از طریق این نسخه‌ها در دسترس قرار دهد.

در واقع، جیم رایان معتقد است که اگر بازی‌های سونی مستقیما در روز اول عرضه به پلی استیشن پلاس اضافه شوند، ممکن است برای بازی‌ها اتفاق خوبی نیفتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا