اپل

اپل به دنبال راه‌اندازی سرویس اشتراکی برای فروش آیفون

اپل در حال کار روی طرحی جدید به منظور فروش آیفون و آیپد در قالب یک سرویس اشتراکی سخت‌افزاری است.

بلومبرگ در گزارشی به قلم مارک گورمن، خبرنگار خود مدعی شد این اقدام در راستای تلاش‌های سال‌های اخیر اپل به سمت ارائه خدمات اشتراکی به کاربران این شرکت صورت می‌گیرد و احتمالا این طرح از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

از جمله طرح‌های اشتراکی اپل طی سال‌های اخیر می‌توان به اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس، اپل نیوز پلاس، اپل فیتنس پلاس و اپل آرکید اشاره کرد که بخش قابل‌توجهی از درآمدهای این شرکت را به خود اختصاص داده‌اند. پیشتر تعداد زیادی از این سرویس‌ها در قالب طرح اپل وان (Apple One) در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند.

سرویس‌های اشتراکی اپل تنها محدود به حوزه نرم‌افزار نبوده و این شرکت اخیر پای این طرح را به بخش سخت‌افزار خود نیز کشانده است. در سال ۲۰۱۹، اپل مدل اشتراک ماهانه را برای سرویس AppleCare ارائه کرد و در موردی دیگر، این شرکت برنامه‌ای را تحت عنوان iPhone Upgrade پیاده کرد که بر اساس آن، کاربران می‌توانستند گوشی آیفون و سرویس AppleCare را به صورت ترکیبی و با اقساط ۲۴ ماهه خریداری کنند و پس از ۱۲ ماه نیز خریداران می‌توانستند گوشی فعلی خود را به گوشی جدیدتر ارتقا دهند.

طبق گزارش بلومبرگ، هنوز جزییات مربوط به این طرح و اعلام نشده و نمی‌توان گفت که هزینه پرداخت ماهانه بر اساس قیمت دستگاه تقسیم بر ۱۲ یا ۲۴ ماه است. اما به احتمال زیاد، در طرح جدید اپل، امکان ارتقای مدل‌های موجود با نسخه‌های جدید گوشی‌های آیفون برای کاربران فراهم خواهد بود.

همچنین همانند دیگر سرویس‌های اشتراکی اپل، این سرویس نیز به اپل آیدی کاربران متصل خواهد بود و امکان باندل کردن با سرویس‌های AppleCare یا Apple One نیز میسر خواهد بود. با این حال، تصور اینکه کاربران بتوانند با پرداخت هزینه یک ماه اشتراک، یک آیفون جدید را خریداری کنند، کمی‌سخت است.

از طرفی، پرداخت اشتراک ماهانه برای کار و یا بهتر بگوییم اجاره یک گوشی آیفون یا تبلت آیپد و  بازگرداندن دوباره آن به اپل پس از یک بازه زمانی مشخص هم دور از ذهن به نظر می‌رسد.

به هر روی، این احتمال وجود دارد که اپل با این طرح قصد دارد تا صرفا واسطه‌ها را حذف و گزینه پرداخت‌های اقساطی و اشتراکی را به دیگر محصولات خود نیز گسترش دهد. در طرح iPhone Upgrade نیز کاربران می‌توانند یک وام بدون بهره Citizens One را در اقساطط ۲۴ ماهه دریافت کنند که البته این طرح، شامل تعداد محدودی از کاربران این شرکت می‌شود.

حال راه‌اندازی یک سرویس اشتراکی جدید می‌تواند این محدودیت‌ها را بردارد و سایر محصولات و دستگاه‌های سخت‌افزاری اپل همانند آیپد و مک نیز شامل برنامه خرید اشتراکی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا