اپلسامسونگ

بکارگیری فناوری فیس‌آیدی جدید سامسونگ در آیفون پرو ۱۵

با این فناوری جدید، سنسور تشخیص چهره در زیر نمایشگر گوشی پنهان می‌شود

به تازگی شایعاتی از احتمال به کارگیری یک فناوری متعلق به شرکت سامسونگ در نسل های بعدی آیفون منتشر شده است. قرار است به کمک این فناوری سنسور تشخیص چهره در زیر نمایشگر گوشی‌های هوشمند پنهان شود.

به گزارش مک‌رومرز، وب سایت کره‌ای TheElec اخیرا در گزارشی اظهار کرده است که شرکت سامسونگ دیسپلی در حال توسعه یک فناوری جدید برای گنجاندن دوربین گوشی‌های هوشمند زیر نمایشگر است. گفته می‌شود اپل قصد دارد از این فناوری در نسخه آزمایشی یکی از آیفون‌های نسل بعدی با نام آیفون ۱۵ پرو استفاده کند تا از این طریق سنسور فیس آی‌دی را زیر نمایشگر پنهان کند.

درحالی که شایعات اخیر از عرضه «آیفون ۱۴پرو» با نمایشگری دارای یک حفره دایره‌ای و کپسولی برای دوربین جلو و بخش فیس آی‌دی حکایت دارند، گزارشهای جدید از تولید یک مدل جدید آیفون (آیفون ۱۵ پرو) خبر می‌دهند که دارای تنها یک حفره برای دوربین جلو است و شناساگر چهره (Face ID) در زیر صفحه نمایش مخفی خواهد بود.

سامسونگ قرار است با به کارگیری یک فناوری جدید، سنسور شناساگر چهره گوشی را از دید پنهان کند و این سنسور جز با چشم مسلح قابل مشاهده نباشد. این فناوری مشابه آن چیزی است که سامسونگ برای مخفی کردن دوربین زیر نمایشگر گوشی «گلکسی زد فولد ۳» به کار برده است. طبق گزارش‌های منتشر شده، در گوشی‌های هوشمند گلکسی زد فولد ۳، تراکم کمتری برای پیکسل‌های نمایشگر در ناحیه دوربین در نظر گرفته شده تا نور به دوربین برسد؛ اما این امر باعث شده کیفیت عکسهای دوربین نسبتا کاهش پیدا کند.

باید دید که آیا تعبیه سنسور شناساگر چهره در زیر نمایشگر، امنیت و کارایی فیس آیدی‌های موجود در سیستم فعلی دارای ناچ را خواهد داشت یا به‌کارگیری آن، تاثیرات سویی بر عملکرد این ویژگی می‌گذارد. سامسونگ قرار است توسعه این فناوری را در همکاری با شرکت Canada’s OTI Lumionics انجام دهد.

در نسخه کره‌ای گزارش نشریه The Elec آمده که چنانچه روند توسعه این فناوری طبق برنامه پیش برود، سامسونگ فناوری مذکور را در یکی از گوشی‌های هوشمند خود که سال آینده عرضه می‌شود و «Galaxy Z Fold5» نام دارد به کار می‌گیرد. پس از آن نیز این فناوری به گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس اپل راه می‌یابد.

مدت زیادی است که شایعاتی از قصد اپل برای به کارگیری سنسور زیر نمایشگر برای تشخیص چهره به گوش می‌رسد. در آوریل ۲۰۲۱، «مینگ چی کو«، تحلیلگر شناخته شده محصولات اپل در گزارشی تصریح کرد که اپل فناوری مذکور را در یکی از مدلهای آتی آیفون خود که در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شوند به کار خواهد گرفت. با این‌حال وی جزییات بیشتری ارایه نداد. راس یانگ، از کارشناسان صنعت نمایشگر اظهار کرد که انتقال سنسور نمایشگر چهره به زیر نمایشگر گوشی‌های هوشمند، دست کم تا سال ۲۰۲۳ اتفاق نخواهد افتاد.

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. بازتاب: swingers málaga
  2. بازتاب: 웹툰 다시보기

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا