اپلموبایل

آی او اس 15.4 و آیپد او اس 15.4 منتشر شد

اپل به تازگی عرضه نسخه جدید آی او اس 15.4 را آغاز کرده و به زودی تمام کاربران آیفون و حتی دارندگان نسل سوم آیفون SE و مدل سبزرنگ آیفون 13 نیز می‌توانند این آپدیت را دانلود کنند.

این به‌روزرسانی با قابلیت‌های جدید و مهمی‌ همراه شده که از جمله آنها می‌توان به امکان باز کردن قفل گوشی با فیس آیدی در حین استفاده از ماسک و مجموعه ایموجی‌های جدید اشاره کرد.

همچنین این نسخه به همراه آپدیت‌های جدید آیپد او اس 15.4 و مک او اس 12.3 با قابلیت پشتیبانی از ویژگی یونیورسال کنترل (Universal Control) عرضه خواهد شد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا از کیبود و ماوس سیستم‌های مک برای کنترل بی‌سیم آیپد استفاده کنند. 

برای نمونه، با یونیورسال کنترل، کاربر می‌تواند فایل‌ها را از آیپد به یک کامپیوتر درگ اند دراپ کند. اما برای استفاده از قابلیت، دستگاه مک می‌بایست به نسخه مک او اس مانتری 12.3 به‌روزرسانی شده بود و آیپد نیز به‌‎روزرسانی آیپد او اس 15.4 را دریافت کرده باشد.

در خصوص قابلیت آنلاک کردن گوشی با فیس آیدی در حین استفاده از ماسک نیز باید گفت که این ویژگی، می‌تواند حتی در صورتی که بینی و دهان کاربر، با ماسک کاور شده، دستگاه را آنلاک کند. با این حال، استفاده از عینک معمولی یا آفتابی و یا کلاه می‌تواند عملکرد آن را تحت الشعاع قرار دهد و تشخیص را دشوار کند. اپل نیز به کاربران هشدار داده که فعال بودن این قابلیت ممکن است باعث کم شدن دقت کلی فیس آیدی شود. 

از دیگر ویژگی‌های جدید در این آی او اس 15.4 می‌توان به قابلیت شناسایی ایرتگ‌هایی که برای اهداف سوئی همچون تعقیب یا جاسوسی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اشاره کرد. همچنین در این آپدیت، دستیار سیری نیز ارتقا یافته و قابلیت ‏Tap to Pay نیز اضافه شده است. این قابلیت کمک می‌کند تا کاربران می‌بتوانند گوشی‌های آیفون خود را به پایانه‌های پرداخت بدون تماس تبدیل کرده و هزینه‌های خرید خود را پرداخت کنند.

به گفته اپل، تمامی‌دستگاه‌هایی که در اکنون از آی او اس 15 پشتیبانی می‌کنند، قادر به دریافت آی او اس 15.4 خواهند بود که از مدل آیفون 6 اس به بعد را شامل می‌شود. در خصوص آیپد او اس 15.4 نیز باید گفت که برای تمامی‌مدل‌های آیپد پرو، نسل دوم آیپد ایر و نسخه‌های بعد از آن، نسل چهارم آیپد مینی و نسخه‌های بعد از آن و نسل پنجم آیپد و مدل‌های بعد از آن در این خانواده قابل دریافت خواهد بود.

و بالاخره مک او اس مانتری 12.3 نیز در دستگاه‌های زیر پشتیبانی خواهد شد: آیمک (مدل اواخر 2015 و بعد از آن)، آیمک پرو (مدل 2017 و بعد از آن)‌‏، مک پرو (مدل اوایل 2015  و بعد از آن)، مک مینی (مدل اواخر 2014 و بعد از آن)، مک بو پرو (مدل اوایل 2015 و بعد از آن)، مک بوک ایر (مدل اوایل 2015 و بعد از آن) و مک بوک (مدل اوایل 2016 و بعد از آن).

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا