اپلموبایل

نسل سوم آیفون SE با قیمت ۴۲۹ دلار معرفی شد

آیفون SE جدید با پردازنده جدید A15 Bionic و نمایشگر ۴.۷ اینچی عرضه می‌شود

اپل به تازگی و در جریان رویداد اختصاصی Peek Performance، از سومین عضو خانواده گوشی‌های آیفون SE پرده برداشت.  

محصولی که در مقایسه با مدل قبلی این خانواده که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، به فناوری Sub-6GHz ۵G و پردازنده جدید A۱۵ Bionic مجهز شده و قرار است با قیمت ۴۲۹ دلار به بازار عرضه شود. این در حالی است که اپل برای مدل قبل، قیمت ۳۹۹ دلار را تعیین کرده بود.

و اما در خصوص دیگر مشخصات این گوشی باید گفت که مدل ۲۰۲۲ آیفون SE از نمایشگر ۴.۷ اینچی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی بهره می‌برد و در قسمت پشتی بدنه نیز از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/۱.۸ استفاده شده است.  

به گفته اپل، تغییراتی در بخش نرم‌افزار این دوربین اعمال شده که می‌تواند عکس‌هایی به مراتب بهتر و باکیفیت‌تر را نسبت به دوربین گوشی قبلی این خانواده ثبت کند. همچنین به لطف پردازنده جدید A۱۵، پشتیبانی از قابلیت‌های دیپ فیوژن و HDR4 نیز به این گوشی اضافه شده که می‌تواند در کاهش نویز و همچنین مدیریت بهتر کنتراست تصویر بسیار موثر باشد.

به گفته اپل، پردازنده A۱۵ بهبود عملکرد باتری این گوشی را نیز به دنبال خواهد داشت و طبق اطلاعات منتشرشده، این باتری می‌تواند با یک بار شارژ، انرژی مورد نیاز برای ۱۵ ساعت پخش فیلم، تا ۱۰ ساعت پخش زنده ویدیو و تا ۵۰ ساعت پخش فایل صوتی را تامین کند.  

این در حالی است که در نسل قبلی آیفون SE، این اعداد برای پخش فیلم، پخش زنده ویدیو و پخش فایل صوتی به ترتیب برابر با ۱۳.۸ و ۴۰ ساعت عنوان شده بود. از دیگر قابلیت‌های نسخه ۲۰۲۲ آیفون SE می‌توان به برخورداری از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب و سنسور تاچ آیدی اشاره کرد.  

این شرکت اعلام کرد که در ساخت بدنه پشتی و جلویی دستگاه، از مقاوم‌ترین گلس در یک گوشی استفاده شده است. اگرچه این گوشی از شارژ وایرلس Qi پشتیبانی می‌کند اما از مگ‌سیف پشتیبانی نمی‌کند.

اپل اعلام کرد که سفارش این گوشی از روز جمعه، یازدهم ماه مارس، آغاز و عرضه آن نیز از ۱۸ همین ماه شروع خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا