ارز دیجیتال

درباره بروکر لایت فارکس (لایت فایننس) چه میدانیم؟

این محتوا توسط تیم تحریریه آي‌تی‌‌‌ایران تهیه نشده و مسولیت بررسی صحت و سقم ادعاهای مطرح شده بر عهده شخص مخاطب است.

بازار فارکس با فراهم کردن بستر تجارت بین المللی برای همه مردم، می‌تواند یک گزینه برای کسب درآمد دلاری باشد. علاوه بر این ، انتخاب یک بروکر مناسب برای وصل شدن به بازار جهانی امری ضروری است. بروکر لایت فارکس یکی از کاگزاری‌هایی است که با سابقه چندین ساله در فارکس، می‌تواند یک از گزینه‌ها انتخابی کاربران باشد.

بروکر لایت فارکس یکی از قدیمی‌‌ترین کارگزاری‌های بازار فارکس است. لایت فارکس که به تازگی نام خود را به لایت فایننس تغییر داده، فعالیت خود را در سال ۲۰۰۵، در جزایر مارشال آغاز کرد. این بروکر در بیش از ۱۶ سال سابقه فعالیت خود در بازارهای بین المللی، همواره تلاش کرده تا با ارائه خدمات تجاری با کیفیت و مناسب، کاربران بیشتری را برای خود جذب کند.

بروکر لایت فارکس را می‌توان بنیانگذار حساب‌های سنتی در فارکس دانست. بیش از ۱۵ سال پیش این کارگزاری برای اولین بار حساب‌هایی را ارائه داد که مشتریان می‌توانستند تنها با 1 دلار امکان افتتاح حساب کنند. این قابلیت را می‌توان انقلابی در زمان خود دانست.

به دلیل فراهم کردن حساب‌های سنتی بروکر لایت فارکس، تعداد بسیار زیادی از کاربران که تا قبل از آن امکان فعالیت در این بازار را نداشتند، بتوانند به جمع تریدرهای فارکس بپیوندند. لایت فارکس با این قابلیت شرایط را برای ورود تعداد زیادی معامله‌گر جدید فراهم کرد.

در حال حاضر نیز این بروکر مانند گذشته در فارکس فعال است و همچنان جز بروکرهای خدمات‌دهنده می‌باشد. ایرانی‌ها نیز جزئی از مشتریان آن هستند. آیا بروکر لایت فارکس برای ثبت نام مناسب است؟ در ادامه این مطلب قصد داریم به طور خلاصه به معرفی این بروکر بپردازیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

خصوصیات بروکر لایت فارکس چیست؟

درباره بروکر لایت فارکس (لایت فایننس) چه میدانیم؟

موارد زیادی هستند که در انتخاب یک بروکر تاثیر دارند. شما باید قبل از ثبت نام در هر بروکری، برخی از امکانات آن را که برای ایرانیان مهم است بررسی کنید. در ادامه به طور خلاصه به برخی از موارد و جزئیات بروکر لایت فارکس می‌پردازیم تا ببینیم که مناسب فعالیت ایرانیان هست یا نه. برای مطالعه جزئیات دقیق این بروکر، پیشنهاد می‌کنیم حتما صفحه آموزش ثبت نام لایت فارکس را نیز مطالعه کنید.

داشتن مجوز قانونی: رگوله همان مجوز فعالیتی است که سازمان‌های نظارتی برای فعالیت کارگزاری‌ها، به آنها می‌دهد. قوانین این سازمان‌ها معمولا سخت گیرانه است و از کلاهبرداری احتمالی کارگزاری‌ها جلوگیری می‌کند. بروکر لایت فارکس دارای رگوله Marshall Islands برای کاربران ایرانی است.

انواع حساب‌ معاملاتی: هر کارگزاری به نسبت خدماتی که ارائه می‌دهد، دارای حساب‌های متنوعی است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارد. بروکر لایت فارکس نیز دارای دو نوع حساب معاملاتی برای مشتریان خود می‌باشد که برای افتتاح آنها نیاز به حداقل 50 دلار سرمایه اولیه است.

پلتفرم‌های معاملاتی: پلتفرم معاملاتی همان نرم افزاری است که بروکر از طریق آن شما را به بازار متصل می‌کند و فرآیند خرید و فروش شما در آن صورت می‌گیرد. بروکر لایت فارکس از دو پلتفرم محبوب MT4 و MT5 پشتیبانی می‌کند.

روش‌های واریز و برداشت: هر کارگزاری روش‌های متفاوتی برای واریز و برداشت وجه به حساب معاملاتی دارد که برای ایرانیان محبوب‌ترین آنها واریز ریالی و وبمانی است. این دو روش واریز محبوب نیز در بروکر لایت فارکس برای ایرانیان در دسترس است.

پشتیبانی مناسب: به دلیل پر ریسک بودن بازارهای مالی، گاهی دسترسی داشتن به فردی که از آن مشاوره و برای رفع مشکلاتمان کمک بگیریم، بسیار ضروری است. بروکر لات فارکس با پشتیبانی فارسی 24 ساعته در تمام طول هفته به کاربران خود خدمات ارائه می‌دهد.

وبسایت فارسی: بروکر لایت فارکس دارای وب سایت به زبان فارسی است که کاربری آسانی دارد. معامله گران ایرانی به راحتی می‌توانند در این وبسایت فعالیت‌های تجاری خود را مدیریت کنند.

موارد بالا بخشی از مزایای این بروکر بود. برای مشاهده جزئیات و امکانات تمامی بروکرهای فارکس، لطفا به صفحه بروکر فارکس مراجعه کنید.

مزایا و معایب بروکر لایت فارکس چیست؟

بروکر لایت فارکس تلاش کرده با تنوع خدمات خود به مشتریان، تعداد بیشتری کاربر جذب کند. سابقه طولانی فعالیت، پشتیبانی به زبان فارسی و بونوس‌ها و پاداش‌های معاملاتی متفاوت، از جمله مزایای این بروکر می‌باشد.

همانطور که قبلا اشاره کردیم لایت فارکس برای کاربران ایرانی دو نوع حساب ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از بین حساب‌های کلاسیک و ECN یکی را انتخاب کرده، و فعالیت خود را آغاز کنید. در هر دو حساب، حساب سنتی نیز موجود می‌باشد.

شما برای افتتاح سپرده در هر دو حساب لایت فارکس، به ۵۰ دلار سپرده نیاز دارید. حداکثر لوریجی که می‌توانید برای حساب‌های خود استفاده کنید 1:500 است.

از آن طرف لایت فارکس ممکن است معتبرترین بروکر موجود نباشد چرا که سابقه چند کیس تخلف در وبسایت FPA دارد هرچند آن کیس ها حل شده اند و خاتمه یافته اند اما شاید برای عده ای این مسئله اهمیت داشته باشد.

ورود به بازار فارکس همان اندازه که می‌تواند پرهیجان و جذاب باشد، می‌تواند با ریسک‌هایی نیز همراه باشد. شما علاوه بر اینکه باید نسبت به انتخاب بروکر حساسیت به خرج دهید، باید در زمینه فعالیت در فارکس نیز آموزش‌های لازم را ببینید. یکی از بهترین منابع برای آموزش فارکس، وبسایت آموزشی ایران بروکر است. ترید کردن علاوه بر این که نیاز به تحلیل و و آنالیز نمودار دارد، نیازمند آموزش‌های روانشناسی معاملاتی و کنترل احساسات نیز می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا