ایراناینترنت

اختلال پهنای باند از مسیر اوکراین پیش‌بینی شده بود

زارع‌پور: وزارت ارتباطات برای تامین ظرفیت جایگزین اقدام کرده است.

طبق اعلام وزیر ارتباطات٬ این وزارتخانه از ابتدای آغاز جنگ اوکراین احتمال اختلال در تامین پهنای باند بین الملل از مسیر این کشور را پیش بینی کرده بود. زارع‌پور همچنین از برنامه ریزی برای ایجاد ظرفیت جایگزین خبر داد.

روز گذشته رییس روابط عمومی وزارات ارتباطات با انتشار توییتی از قطعی ۴۰۰ گیگ از ظرفیت پهنای باند اینترنت بین المللی که از طریق شرکت روس تلکام و از مسیر کشور اوکراین تأمین می‌شد خبر داد.این‬ ظرفیت‬‬ که باعث‬ افت‬ ارتباطات‬ در داخل کشور شده است.

در‬ این راستا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: همان‌طور که همکارانم نیز اطلاع داده اند، یکی از مسیرهای تأمین اینترنت بین الملل که از اوکراین عبور می‌کند قطع شده و بخشی از پهنای باند بین الملل کاهش یافته که در ساعت پیک ممکن است منجر به اختلال شود.

وی گفت: این مساله را از زمان آغاز بحران اوکراین پیش بینی کرده بودیم و به دلیل زمان بر بودن تأمین ظرفیت جدید، همان موقع به همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت گفتم که برای ظرفیت جایگزین اقدام کنند و این موضوع به سرعت در حال انجام است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: تنوع بخشیدن به منابع و مسیرهای تأمین اینترنت بین الملل و تأمین ظرفیت پشتیبان برای مواقع این‌چنینی از سیاست‌های دولت مردمی است که به صورت جدی دنبال می‌شود.

منبع
مهر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا