آمازونتکنولوژی

آمازون ۵۰ فروشگاه فیزیکی خود را تعطیل می‌کند

هدف آمازون تمرکز بیشتر روی تجربه تکنولوژیک خرید از فروشگاه‌های فیزیکی است

بسیاری آمازون را به عنوان بزرگترین فروشنده آنلاین کالا می‌شناسند اما این شرکت دارای تعداد زیادی فروشگاه فیزیکی هم هست اما مقامات این شرکت قصد دارند بخش قابل توجهی از این فروشگاه‌های فیزیکی را تعطیل کنند.

این شرکت اعلام کرده که ۵۰ فروشگاه بزرگ کالای خود را تعطیل می‌کند که شامل کتابفروشی و کالاهای دیگر می‌شود.

آمازون اما قصد ندارد ۵۰۰ سوپرمارکت Whole Foods و دهها فروشگاه فروش خواروبار را تعطیل کند.

این تعطیلی فروشگاه‌های فیزیکی به گفته مقامات این شرکت بخشی از استراتژی تمرکز روی سرویس Amazon Fresh ( فروش محصولات سوپرمارکتی) ، هول فودز ( Whole Foods) و آمازون  گو (Amazon Go) است.

آمازون گفته است که به تعهد خود برای عرضه کالا بر اساس تجربه مشتری و استفاده از تکنولوژی پایبند است و تلاش می‌کند برای کارکنانی که در فروشگاه‌های تعطیل شده کار می‌کردند شغلی در خود آمازون بیابد.


مرتبط: تازه ترین محصول آمازون : فروشگاه بدون صندوق Amazon Go


آمارهای آمازون نشان میدهد که فروش کالا از طریق فروشگاه‌های فیزیکی این شرکت با افت روبه رو بوده است.

در سال ۲۰۱۸ زمانی که آمازون فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشهور هول فودز ( Whole Foods) را خرید فروشگاه‌های فیزیکی آمازون  بالغ بر ۱۷.۲ میلیارد دلار فروش داشتند. سال ۲۰۲۱ میزان فروش این فروشگاه‌ها ۱۷.۱ میلیارد دلار بوده است. ( این آمار شامل فروش آنلاین کالاها از طریق این فروشگاه‌ها نمی‌شود) . در همین مدت ( از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ )  اما فروش کلی آمازون ( سایت و …) دوبرابر شده است.

آمازون کار خود را با یک کتابفروشی در سیاتل آمریکا آغاز کرد و بعد این فروشگاه‌های کتاب خود را به ۱۳ ایالت آمریکا گسترش داد.

در سال ۲۰۱۸ این شرکت فروشگاه‌های آمازون چهار ستاره ( Amazon 4-Star stores ) را راه‌اندازی کرد که محل عرضه کالاهایی بود که در خود سایت آمازون امتیاز بالایی از کاربران به دست آورده بودند.


مرتبط:

آمازون و وال‌مارت، جنگ در جهان هیبریدی

احراز هویت در آمازون هنگام خرید و پرداخت با کف دست


آمازون در کنار موفقیت در تجارت الکترونیکی تلاش کرده تجربیاتی را در زمینه فروش فیزیکی کالا  هم داشته باشد که فروشگاه‌های آمازون گو از آن جمله است. این فروشگاه‌های بدون صندوق به مشتریان اجازه میدهند هر کالاهایی را از قفسه بردارند و بدون معطلی در پشت صندوق از فروشگاه خارج شوند.

آمازون پیشتر اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۱ قرار است ۳۰۰۰ فروشگاه آمازون گو افتتاح کند.

آمازون اخیرا تکنولوژی فروشگاه‌های بدون صندوق را به سوپرمارکت‌های هول فودز ( Whole Foods) هم توسعه داده است.

اخیرا آمازون یک رشته فروشگاه فیزیکی جدیدی تحت عنوان آمازون فرش ( Amazon Fresh ) هم راه‌اندازی کرده که برخی کالاهای معمولی تر مانند کوکاکولا را هم به فروش می‌رسانند، کالاهایی که در سوپرمارکت‌های هول فودز یافت نمی‌شوند.

در ماه ژانویه آمازون نخستین فروشگاه لباس خود را با عنوان آمازون استایل ( Amazon Style, ) هم راه‌اندازی کرد که تجربه‌ای برای فروش لباس با کمک تکنولوژی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا