اوبرتکنولوژی

پایان همکاری اوبر و شرکت روسی یاندکس

اوبر همچنین مدیران خود را از عضویت در هیئت مدیره شرکت Yandex. Taxiخارج خواهد کرد.

شرکت اوبر در راستای اقدامات کشورهای مختلف در تحریم مسکو، اعلام کرد که فروش سهام خود در سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت روسی Yandex NV را آغاز کرده و تصمیم دارد تا هرچه سریع‌تر تمامی سهام خود را به فروش برساند.

این شرکت آمریکایی همچنین طی بیانیه‌ای عنوان کرد که مدیران خود را از عضویت در هیئت مدیره شرکت Yandex. Taxi که از زیرمجموعه‌های این شرکت بزرگ محسوب می‌شود، خارج خواهد کرد.

طبق گزارش بلومبرگ، سهم اوبر از این سرمایه‌گذاری مشترک حدود ۲۹ درصد است که ارزش آن تا پایان سال ۲۰۲۱ برابر با ۸۰۰ میلیون دلار برآورد شد. یاندکس در ماه اگوست، توجه اوبر را به خود جلب و این شرکت را به سرمایه‌گذاری در زیرمجموعه‌های خود که شامل Yandex. Eats، Yandex. Lavka  و Yandex. Delivery مجاب کرد.

سخنگوی اوبر در این باره گفت: ما فعالانه به دنبال فرصت‌هایی برای تسریع در فرآیند فروش دارایی‌های باقی‌مانده خود (در یاندکس) هستیم و در کنار آن. عضویت مدیران خود را در هیئت مدیره این سرمایه‌گذاری مشترک لغو خواهیم کرد.

طبق آخرین گزارش‌ها، سه مدیر اوبر که در این سمت حضور داشتند، بالافاصله استعفای خود را اعلام کردند. قرار است یک نماینده که هیچ سمت مدیریتی ندارد، پیگیری واگذاری‌ها را انجام دهد.

اوبر در فوریه ۲۰۱۸ و طی قراردادی ۳.۸ میلیارد دلاری با یاندکس، سرمایه‌گذاری مشترکی را با این غول روسی آغاز کرده بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا