اسپیس ایکسایلان ماسکفضا

ایلان ماسک: اسپیس ایکس از زمین در برابر سقوط ایستگاه فضایی بین المللی محافظت می‌کند

ایلان ماسک در واکنش به اظهارات دیمیتری راگوزین، مدیر سازمان فضایی روسیه که از سقوط احتمالی ایستگاه فضایی بین المللی در صورت اعمال تحریم‌های آمریکا علیه این کشور خبر داده بود، عنوان کرد که شرکت اسپیس ایکس از زمین در برابر سقوط ایستگاه فضایی بین المللی محافظت خواهد کرد.

دیمیتری راگوزین که رهبری روسکاسموس، سازمان فضایی روسیه را برعهده دارد، اخیر در توییتی نوشت: اگر به همکاری با ما پایان دهید، چه کسی ایستگاه فضایی بین المللی را از یک خروج از مدار کنترل‌نشده و سقوط به سمت آمریکا یا اروپا نجات می‌دهد؟

طولی نکشید که ایلان ماسک در پاسخ به این توییت، لوگوی شرکت اسپیس ایکس را منتشر کرد و این شرکت فضایی را به عنوان نجات‌دهنده زمین و مانع از سقوط ایستگاه فضایی بین المللی معرفی کرد.

مجموعه تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه در واکنش به حمله این کشور به اوکراین که از نخست ساعات روز پنجشنبه شروع شد، وضع شد و این مسئله واکنش‌هایی را از سوی کرملین به دنبال داشته است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه عنوان کرد که تحریم‌های شدیدتر بیشتری بر روسیه اعمال خواهد شد و صنعت هوافضای این کشور از جمله برنامه‌های فضایی این کشور را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

در مجموعه توییت‌های راگوزین، وی مدعی شد که تحریم‌ها می‌تواند عواقب شدیدتری برای ایستگاه فضایی بین المللی داشته باشد و همکاری بین المللی مرتبط با این ایستگاه را از بین خواهد برد.

در یکی از توییت‌های وی آمده است: این احتمال نیز وجود دارد که یک سازه ۵۰۰ تنی را به سمت چین و هند رها کنید. آیا می‌خواهید این دو کشور را با چنین چشم‌اندازی تهدید کنید؟ ایستگاه فضایی بین المللی بر فراز کشور روسیه قرار ندارد و بنابراین، همه خطرات و تهدیدها متوجه شماست. آیا برای این تهدیدها آماده‌اید؟

اما با توییت ایلان ماسک، به نظر می‌رسد که در صورت بروز سقوط احتمالی ایستگاه فضایی بین المللی و خارج شدن آن از مدار، شرکت اسپیس ایکس درگیر این اتفاق خواهد شد تا هیچ خطری از سوی این سازه بزرگ، زمین را تهدید نکند.

با این حال، ناسا در بیانیه‌ای عنوان کرد که به همکاری خود با روسکاسموس و دیگر شرکای بین المللی خود در کانادا، اروپا و ژاپن برای حفظ موقعیت و عملکرد مستمر ایستگاه فضایی بین المللی ادامه خواهد داد.

علاوه بر انتشار تصویری از لوگوی اسپیس ایکس، ایلان ماسک اخیرا در واکنش به انتشار خبری مبنی بر احتمال حمله روسیه به زیرساخت‌های مخابراتی و اختلال در اتصال اینترنت مردم اوکراین، اعلام کرد که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین فعال شده و قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا