ایلان ماسکاینترنت

آغاز دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین

پاسخ مثبت ایلان ماسک به درخواست وزیر تحول دیجیتال اوکراین برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای

همزمان با قطعی گسترده اینترنت در اوکراین که به دلیل حمله روسیه به زیرساختهای مختلف این کشور اتفاق افتاده است، استارلینک ارایه سرویس اینترنت ماهواره‌ای را در این کشور آغاز کرد. راه اندازی این سرویس با درخواست توییتی و مستقیم وزیر تحول دیجیتال اوکراین از ایلان ماسک انجام شد.

در چند روزی که از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین می‌گذرد، بخش زیادی از زیرساختهای ارتباطی اوکراین طی حملات فیزیکی و سایبری آسیب دیده‌اند و دسترسی اینترنتی برخی مناطق با مشکلاتی مواجه شده است. در همین راستا، «میخاییل فدروف»، وزیر تحول دیجیتال اوکراین، با درج توییتی خطاب به ایلان ماسک، از وی خواست تا امکان دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای را برای اوکراین فراهم کند.

توییت وزیر تحول دیجیتال اوکراین و پاسخ ایلان ماسک
توییت وزیر تحول دیجیتال اوکراین و پاسخ ایلان ماسک

فدروف در توییت خود به مقایسه استفاده از فناوری‌های موشکی برای «توسعه علمی و اکتشافات فضایی» و «حمله به یک کشور و شهروندان آن» پرداخته و گفته است: «درحالی که شما در در فکر فتح مریخ هستید، روسیه در صدد تصرف اوکراین است و درحالی که راکت‌های شما به صورت موفقیت‌آمیز در مریخ فرود می‌آیند راکتهای روسی بر سر مردم اوکراین میریزند» وی در ادامه از ماسک خواست تا امکان دسترسی اوکراین به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را فراهم کند تا بتوانند در برابر این حملات مقاومت کنند.  به فاصله کوتاهی از درج این درخواست، ایلان ماسک در توییتی از آغاز دسترسی اوکراین به اینترنت ماهواره‌ای این شرکت خبر داد و اعلام کرد که این دسترسی به زودی گسترش می‌یابد.

فارغ از چالش‌های متعددی که در فعالسازی اینترنت ماهواره‌ای برای مناطق پرمناقشه وجود دارد، اعلام خبر سرویس‌دهی اینترنت استارلینک در اوکراین، احتمال ارایه آن را در کشورهای مجاور و یا کشورهای دیگری که به دلایل گوناگون دسترسی اینترنتی آنها محدود شده است تقویت می‌کند.

ارتباطات توییتری ایلان ماسک با کاربران همیشه در مرکز توجه بوده و می‌تواند اطلاعات خوبی از رویکرد این شرکت در توسعه ارتباطات اینترنتی ارایه کند. چندین ماه پیش و همزمان با اوج‌گیری اخبار توسعه استارلینک در نقاط مختلف جهان، یکی از کاربران ایرانی از ایلان ماسک پرسید که آیا ما ایرانیها هم می‌توانیم از اینترنت ماهواره‌ای شما استفاده کنیم؟ و ایلان ماسک هم پاسخ داد که تمام تلاشش را خواهد کرد تا بتوانند به بهترین نحو ممکن از دسترسی کاربران ایرانی از این مدل ارتباطی جدید پشتیبانی کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا