اپل

گروگانگیری در فروشگاه اپل در آمستردام هلند

روز گذشته اتفاقی ترسناک در فروشگاه اصلی اپل در شهر آمستردام هلند رخ داد که در جریان آن، یک مرد که با چهره پوشاند ه‌شده وارد این فروشگاه شد و پس از شلیک با اسلحه، یکی از مشتریان را برای چند ساعت گروگان گرفت.

به گزارش بلومبرگ، در پی بروز این اتفاق، نیروهای پلیس آمستردام وارد عمل شدند و پس از چند ساعت، فرد مهاجم را دستگیر کردند. تصاویر منتشرشده از این حادثه نشان ‌می‌دهد که فرد گروگان، در حالی که دست‌هایش به پشت بسته شده، در مقابل فرد مهاجم نشسته است.

طبق آخرین اطلاعات، چهار نفر دیگر نیز در این فروشگاه حضور داشتند که بعد از مشاهده فرد مهاجم، درون کمدهای فروشگاه پنهان شدند. ظاهرا این فرد متوجه حضور این چهار نفر نشده بود.

این فروشگاه در منطقه Leidseplein آمستردام که یکی از نقاط پرجمعیت شهر محسوب ‌می‌شود، واقع شده و پس از شروع این اتفاق، بسیاری از افراد حاضر در نزدیکی این فروشگاه‌ها، تما‌می‌این فرآیند را فیلمبرداری و به صورت زنده به اشتراک گذاشتند.

گفته ‌می‌شود که پس از ورود فرد مهاجم، ده‌ها نفر در داخل فروشگاه بودند که در نهایت، موفق به فرار شدند.

درگیری میان نیروهای پلیس و فرد مهاجم بیش از 5 ساعت به طول انجامید که با فرار موفقیت‌آمیز گروگان همراه بود و در هنگا‌می‌که فرد مهاجم به دنبال گروگان در حال حرکت بود، پلیس با یک خودروی BMW X5 به وی برخورد و او را نقش زمین کرد.

پس از آنکه فرد مهاجم روی زمین بدون حرکت مشاهده شد، یک ربات برای بررسی وضعیت و احتمال وجود هر گونه مواد منفجره به سمت این فرد ارسال شد که هیچ مورد مشکوکی مشاهده نشد.

هنوز انگیزه و علت بروز این اتفاق مشخص نشده اما طبق گزارش پلیس، مظنون یک جوان 27 ساله بود که چند عکس سلفی از لحظه گروگانگیری را برای کانال تلویزیونی AT5 استرالیا ارسال کرده بود. در این گزارش آمده وقتی گروگانگیر از پلیس درخواست آب کرد، یک بطری آب از طریق ربات برای وی ارسال شد و فرد گروگان توانست از این فرصت برای فرار استفاده کند.

گروگانگیری در فروشگاه اپل در آمستردام هلنداپ

به گفته پلیس، فرد مهاجم در ابتدا از آنها 200 میلیون دلار پول در قالب رمزارز درخواست کرده بود و خواست که راهی برای فرار امن وی از فروشگاه فرار شود.

اگرچه هنوز این اتفاق، با واکنشی از سوی اپل همراه نبوده اما مقامات پلیس گزارش دادند که این حمله برای سرقت نبوده و فرد مهاجم، شریک یا همدستی در این اقدام نداشت.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا