شبکه‌های اجتماعی

شبکه اجتماعی Truth Social متعلق به ترامپ راه‌اندازی شد

شبکه اجتماعی Truth Social متعلق به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از امروز -۲۱ فوریه- به اپ استور اضافه می‌شود و قابل دانلود خواهد بود.  به گزارش رویترز، چند وقتی است که اخباری مبنی بر تصمیم ترامپ برای عرضه پلتفرمی‌اختصاصی در فضای وب به چشم می‌خورد و اکنون به نظر می‌رسد که این اپلیکیشن که از عملکردی شبیه به توییتر برخوردار است، به اپ استور اپل اضافه شده است.

این تاریخ (۲۱ فوریه) در پستی که در نسخه آزمایشی این شبکه منتشر شد، اعلام شد. بیلی بی، از مدیران ارشد Truth Social در پاسخ به سوال یکی از کاربران نسخه بتای این اپلیکیشن که زمان عرضه این اپلیکیشن را پرسیده بود، عنوان کرد که در تقویم خود، روز ۲۱ فوریه را علامت بزنید.

اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌های ترامپ پیش رود و اتفاقاتی همچون هک اخیر این پلتفرم و نمایش تصویری از یک خوک تکرار نشود، بار دیگر شاهد بازگشت دونالد ترامپ به شبکه‌های اجتماعی خواهیم بود.

توییتر و فیسبوک در روز ششم ژانویه و در پی حمله طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره، رئیس جمهور سابق آمریکا را از حضور در پلتفرم‌های خود منع کردند. حال طبق آخرین جزییات و اطلاعات به‌دست آمده کد وب‌سایت Truth Social، به نظر می‌رسد که این شبکه اجتماعی مبتنی بر نرم‌افزار منبع‌باز Mastodon است.
این در حالی است که نهاد حفاظت از آزادی نرم‌افزار (Software Freedom Conservancy) در ماه اکتبر گذشته، گروه رسانه و فناوری ترامپ (TMTG) را به نقض لایسنس APGLv3 پلتفرم Mastodon از طریق عدم اشتراک‌گذاری کد منبع این پلتفرم متهم کرد.

بر اساس اطلاعاتی که رویترز منتشر کرده، این شبکه اجتماعی از لحاظ عملکرد تقریبا نزدیک به توییتر خواهد بود. در واقع، به جای عبارت توییت از کلمه Truths برای نامگذاری مطالب ارسالی کاربران استفاده خواهد شد.

همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده تا پست‌های دیگران را در تایم‌لاین خود نیز به اشتراک بگذارند تا افراد بیشتری بتوانند این مطالب را مشاهده کنند. طبق گفته این مدیر Truth Social‏، این مجموعه در حال کار روی یک خط مشی تایید هویت است که جزییات آن در هفته‌های آینده منتشر خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا