تکنولوژی

۶ نکته مهم در طراحی کاتالوگ

۶ نکته مهم در طراحی کاتالوگ، موضوعی است که آقای کامران زادشیر، یکی از اعضای تیم طراحی مجموعه مدرن طرح در ویدئو زیر در مورد آن صحبت می‌کند. در نظر گرفتن مطالب تخصصی و مهمی که توسط یک طراح خبره مطرح شده است کمک می‌کند تا، اگر قصد طراحی کاتالوگ را دارید، با در نظر گرفتن مطالب مطرح شده در ویدئو، که برای راحتی مخاطب نیز به صورت متن در همین مطالب قرار گرفته است، باعث می‌شود تا هزینه صرف شده برای طراحی کاتالوگ به بهترین شکل ممکن به نتیجه رسیده و با دسترسی مخاطبان شرکت به کاتالوگ طراحی شده (براساس اصول مطرح شده) علاوه بر فروش بیشتر، برندسازی نیز به بهترین شکل ممکن به نتیجه برسد.

بررسی ۶ ویژگی کاتالوگ عالی

6 نکته‌ای که در ادامه برایتان قابل مشاهده است (به صورت متن و در قالب ویدئو)، تنها بخش اول (بخشی کوچک) از تجارب یک طراح خبره در مجموعه مدرن طرح است که برای تمرکز بیشتر روی نکات تخصصی در طراحی کاتالوگ، به جای تمرکز روی مطالب تکرای مطرح خواهد شد. باید گفت که این ویدئو بخشی دیگری نیز خواهد داشت که برای دیدن آن می‌توانید به صفحه تخصصی مدرن طرح برای طراحی کاتالوگ حرفه ای مراجعه کنید و نکات مهمتر و بهتری را راجع به طراحی کاتالوگ به دست آورید.

۱. تهیه داده‌های اولیه

باید اطلاعات مورد نیاز و حیاتی که لازم می‌دانید در کاتالوگ طراحی شده داشته باشید را به صورت دقیقا (یا اصطلاحا شسته و رفته) در اختیار طراح قرار دهید. و جای هیچگونه سوالی را برای طراح در مورد نیاز خودتان و استراتژی مجموعه تان باز نگذارید.

۲. لوگو

باید بگیم که لوگو حکم جعبه سیاه رو برای طراح دارد. طراحان خبره با دیدن یک لوگو می‌توانند علاوه بر رنگ سازمانی، تاحدودی زمینه‌ای از نیاز شما در رابطه با کاتالوگ طراحی شده بسازد. این زمینه سازی کمک می‌کند خروجی کاتالوگ طراحی شده بیشترین میزان تطابق با سلیقه ی شما را داشته باشد. یک لوگو، می‌تواند به طراح علاقه مندی شما به سبک مینیمال یا شلوغ یک کاتالوگ را تاحدودی بشناساند.

۳. رنگ سازمانی

در مواردی دیده شده که رنگ‌های سازمانی انتخاب شده اصلا مناسب نیست. هر چند انتخاب رنگ سازمانی در شروع کار سازمان و طراحی لوگو باید مدنظر قرار بگیرد (حتما به صفحه طراحی لوگو مجموعه مدرن برای داشتن لوگویی جذاب مراجعه کنید) اما رنگ‌های قابل تشخیص و به یاد سپاری نیستند و یا در صنعت چاپ به راحتی (بدون ذره‌ای جا به جایی) پیاده سازی نمی‌شود، اصلا برای کاتالوگ حرفه‌ای قابل برنامه ریزی نیستند. از این دسته رنگ‌ها می‌توان به رنگ یشمی مایل به قهوه‌ای و یا بنفش نامشخص (به اصطلاحا طراحان بلاتکلیف) اشاره کرد. در عوض رنگ‌هایی مثل قرمز، آبی، سبز، زرد و… رنگ‌هایی مشخص و جذاب هستند.

۴. رنگ مکمل

هر رنگ سازمانی برای بهتر دیده شدن نیاز به رنگ مکمل دارد. رنگ مکمل از خانواده رنگ‌های خنثی، متضاد و هم خانواده است. متداول‌ترین رنگ‌های متداول نیز رنگ‌های طوسی، خاکستری، مشکی، ذغالی و… به طور کلی طیف رنگ سفید تا مشکی است.

۵. عکس کاتالوگ

عکس کاتالوگ باید حرفه‌ای و جذاب باشد. اگر کاتالوگ شما عکس محور است یا باید از عکس محصولاتتان نیز در کاتالوگ استفاده کنید، عکس‌های به کار رفته باید به یکی از ۲ صورت استفاده از عکاسی اختصاصی (خدمت عکاسی صنعتی مدرن طرح) و یا استفاده از عکس‌های مرتبط و آماده (مراجعه به سایت‌های فروش عکس استوک) تهیه شود.

۶. متن کاتالوگ

حتما دقت کنید که متن کاتالوگ به صورت تایپ شده، بدون غلط‌های نگارشی و املایی و حتی غلط‌هایی در زمینه دستور زبانی و در قابل یک فایل word طراح تحویل دهید. ضمنا اگر کاتالوگ شما دارای ۲ زبان به بالا است، حتما معادل هر متن در هر زبان ترجمه‌ای را به طراح بدهید. متن به کار رفته باید خلاصه و کاربردی باشد. متن ارائه شده باید طوری نوشته شده باشد که علاوه بر عدم پیچیدگی، باید دارای پاراگراف‌هایی کوتاه باشد.

امیدوارم به این ۶ نکته مطرح شده توسط یک طراح (که طراحی کاتالوگ نیز بخشی از حرفه ی وی است) توجه کنید تا کاتالوگی حرفه‌ای و جذاب را به مخاطبین خود ارائه دهید. مجددا از شما دعوت می‌کنیم تا برای دیدن ویدئوهایی بیشتر و جامع‌تر در رابطه با طراحی کاتالوگ به صفحه تخصصی طراحی کاتالوگ در سایت مدرن طرح مراجعه کنید.

نکته قابل ذکر این است که این ویدئو دارای کاوری با تیتر «۱۰ نکته مهم در طراحی کاتالوگ» است اما به دلیل انتشار ویدئو در دو بخش، لازم است برای دیدن بخش بعدی به سایت مدرن طرح مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا