تکنولوژی

شرکت چینی «تنسنت» در میان ۱۰ شرکت ارزشمند جهان

شرکت متا از این لیست خارج شد

شرکت چینی تنسنت (Tenscent) با ارزش ۵۸۹.۸ میلیارد دلار، اکنون دهمین شرکت ارزشمند در جهان است.

تنسنت در حالی توانست خود را در میان ۱۰ شرکت ارزشمند جهان جای دهد که در حال حاضر‎، تنها یک شرکت آسیایی و البته از کشور تایوان به نام TSMC که در زمینه تولید تراشه‌های نیمه‌هادی فعالیت دارد، در این لیست مشاهده می‌شود. ارزش این شرکت برابر با ۶۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

رشد و صعود تنسنت به این جایگاه به لطف افت ارزش سهام متا، شرکت مادر فیسبوک رقم خورد. این شرکت در حال حاضر با ارزش ۵۶۵ میلیارد دلار، یازدهمین شرکت ارزشمند جهان است.

تنسنت در سال ۱۹۹۸ کار خود را اغاز کرد و در ابتدا تمرکز این شرکت روی سرویس پیام‌رسانی فوری دسکتاپ معطوف بود اما به تدریج دامنه فعالیت‌های خود را گسترش داد و ارائه خدمات در زمینه‌هایی همچون پیام‌رسان‌های موبایلی، سیستم پرداخت، ویدیو، بازی و تبلیغات را در دستور کار قرار داد.

این شرکت در سال ۲۰۱۱، شبکه اجتماعی وی‌چت را معرفی و عرضه کرد و طبق آخرین گزارش‌ها، در حال حاضر بالغ بر ۱.۲۶ میلیارد نفر در سراسر جهان جزء کاربران این پلتفرم هستند.

پس از عرضه در بورس و اوراق بهادار هنگ‌کنگ در ژوئن سال ۲۰۰۴، تنسنت برای اولین بار در آوریل ۲۰۱۷ توانست با تصاحب جایگاه شرکت Wells Fargo به جمع ۱۰ شرکت ارزشمند جهان راه یابد. در آن زمان، ارزش بازار تنسنت برابر با ۲۷۹ میلیارد دلار بود.

این شرکت در سال اوایل ساب ۲۰۲۱، به ارزش یک تریلیون دلاری نزدیک شد اما پس از سرکوب شرکت‌های فناوری توسط دولت چین در سال گذشته، ارزش سهام این شرکت افت کرد.

همچنین طبق گزارش بلومبرک، ثروت پونی ما، هم‌بنیانگذار تنسنت نیز در پی سرکوب‌های شدید دولت چین کاهش یافت به طوری که در ژانویه ۲۰۲۱، ارزش دارایی‌های وی برابر با ۷۵.۱ میلیارد دلار بود که اکنون این دارایی حدود ۴۸.۹ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا