تکنولوژی

جهش جهانی سرمایه‌گذاری جسورانه در آغاز ۲۰۲۲

طی ماه ژانویه استارتاپ‌ها ۶۱ میلیارد دلار سرمایه جذب کردند

به نظر می‌رسد میزان سرمایه‌گذاری جسورانه در جهان بار دیگر شتاب گرفته و تنها در ماه ژانویه ۲۰۲۲ میزان این نوع سرمایه‌گذاری در جهان به ۶۱ میلیارد دلار رسید.

بر اساس گزارش اسمش ریکوردز میزان سرمایه‌گذاری جسورانه در سال ۲۰۲۱ به ۶۴۳ میلیارد دلار رسید که ۹۲ درصد بیشتر از سال قبل از آن بود که میزان این مدل سرمایه‌گذاری روی استارتاپها از ۳۳۵ میلیارد دلار فراتر نرفت.

در ادامه نگاهی داریم به برخی از مهمترین سرمایه‌گذاری‌های جسورانه در این ماه:

Eikon Therapeutics: یک استارتاپ کالیفرنیایی که در زمینه کشف و توسعه دارو فعالیت می‌کند در این ماه ۵۱۷.۸ میلیون دلار در راند B سرمایه جذب کرد. این استارتاپ که دو سال از تاسیس آن می‌گذرد این مبلغ را روی کشف دارو و توسعه آن قرار داده تا با استفاده از تکنیک‌های میکروسکوپی بتوان به دانشمندان اجازه داد حرکات مولکول‌ها درون سلول را بررسی کرد.

Hydrostor: این استارتاپ در زمینه ذخیره انرژی فعال است و ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه از گلدمن ساکس دریافت کرد. این استارتاپ که مقر آن در تورونتو کاناداست از هوای فشرده برای ذخیره انرژی بهره می‌گیرد که در مقایسه میتواند تا سه برابر بیشتر از  باتری‌های لیتیومی کارآمدباشد. پروژه‌های این استارتاپ فعلا در کالیفرنیا، کانادا و استرالیا در حال انجام است.

Exotec: این استارتاپ در راند D سرمایه‌گذاری‌اش ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد. هدف این استارتاپ کمک به شرکتها برای ساخت کارخانه‌های رباتیک تولید قطعات سخت‌افزاری است.

OpenSea: یک مارکت پلیس در زمینه NFT که در راند C سرمایه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار جذب کرده و ارزش آن اکنون به ۱۳.۳ میلیارد دلار  رسیده است. ماه گذشته این استارتاپ با یک چالش روبه رو شد وقتی یکی از کاربرانش ادعا کرد که شانزده NFT او در این مارکت پلیس به سرقت رفته است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا