ایران

پای طرح صیانت به «شورای عالی انقلاب فرهنگی» هم باز شد

طرح صیانت که این روزها اندکی کم‌سروصداتر و حتی گاهی در جلسات خصوصی پیش برده می‌شود، حالا برای بررسی به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز راه پیدا کرده است. در جلسه اخیر این شورا که با حضور رییس کمیسیون مشترک طرح صیانت و گروهی از مدیران حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شده، اصول و شاخصه‌های نظام حکمرانی فضای مجازی مناسب برای جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

جلسه ۱۳۲ شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی (طرح صیانت) و ارائه گزارش از آخرین وضعیت بودجه نهادهای حوزوی در سال ۱۴۰۱ با حضور نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی حوزه‌های علمیه، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مسئول مرکز مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت، مدیر حوزه علمیه خواهران، مدیران حوزه‌های علمیه تهران و اصفهان، معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان و جمعی از اساتید و متخصصان حوزوی و دانشگاهی در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر قم برگزار شد.

طبق اعلام خبرگزاری «مهر»، جلسات این شورا، به منظور تحقق دو مأموریت «تزریق نگرش حوزوی در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی» و تدوین سیاست‌ها و قوانینی که حوزه‌های علمیه در فرایند سیاستگذار علم و فرهنگ کشور به آنها نیاز دارد، هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود و این شورا تنها واسط رسمی میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی حوزه‌های علمیه است. در این جلسه تقی‌پور، نماینده مجلس و رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت به نمایندگی از این کمیسیون در جلسه حضور داشت و توضیحاتی درباره روند کار تهیه و تصویب آن ارائه کرد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا