ایراناینترنت

وزیر ارتباطات: کندی اینترنت به دلیل مشکلات زیرساختی است

تخصیص فرکانس ۲۳۰۰ به اپراتورهای همراه، راهکار کوتاه مدت وزارت ارتباطات برای حل مشکل اینترنت

وزیر ارتباطات معتقد است دلیل اصلی کندی اینترنت در ساعات پیک، توسعه نامناسب زیرساختهای ارتباطی است. وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره کیفیت پایین اینترنت ثابت کشور گفت: از ساعاتی بعد که ساعت پیک مصرف است اینترنت کند می‌شود و این نشان می‌دهد مشکل در زیرساخت‌های شبکه است، در غیر اینصورت کندی اینترنت در بقیه ساعات روز هم وجود داشت.

در مراسمی که با هدف افتتاح یکی از پروژه‌های پستی هوشمند برگزار شده بود نیز توجه اصلی خبرنگاران معطوف به موضوع کیفیت پایین اینترنت بود. زارع‌پور در این مراسم در پاسخ به این سوالات گفت: کاربران از ۹ شب به بعد بیش از هر زمان دیگری از اینترنت استفاده می‌کنند و به دلیل این‌که توسعه ارتباطات ثابت به درستی انجام نشده، آن‌ها مجبور به استفاده از اینترنت سیار هستند که زیرساخت‌های آن‌ها تغییری نکرده و نمی‌تواند این حجم از تقاضا را تامین کند. همین مسئله کندی سرعت اینترنت را رقم می‌زند.

وی تاکید کرد: اکنون تقاضای مردم برای استفاده از اینترنت بین‌الملل و داخلی نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته و به همین واسطه شبکه ارتباطی به نقطه بحرانی رسیده است. در حال برنامه‌ریزی برای حل این مشکلات هستیم. یک راه برای حل مشکل در کوتاه مدت تخصیص فرکانس ۲۳۰۰ برای اپراتورهای همراه است. زارع‌پور افزود: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا اپراتورها هر چه سریع‌تر بتوانند تجهیزات خود را وارد شبکه ارتباطی کشور کنند. ظرف ۲ ماه آینده یکی از اپراتورها تجهیزات خود را وارد می‌کند و این کیفیت شبکه را بهتر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: پیگیر حل مشکلات سایت BTS اپراتورها در شهرهای مختلف هستیم. برخی از این سایت‌ها نیاز به تعمیر دارند و برای برخی دیگر حکم قلع و قمع صادر شده که با شهردار تهران در حال مذاکره هستیم تا این حکم لغو شود.

زارع‌پور: مشکلی در تامین پهنای باند نداریم

وزیر ارتباطات در ادامه تصریح کرد: راهکار اساسی برای کاهش کندی اینترنت، توسعه شبکه اینترنت ثابت کشور است. برای تحقق این هدف، نیم میلیون فیبرنوری هفته آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و برنامه ما این است که با همکاری همه با عزم ملی پروژه راه‌اندازی پنج میلیون فیبرنوری نقاط برای مردم و کسب و کارها را تا پایان دولت سیزدهم اجرایی کنیم.

وی گفت: ما مشکلی برای تامین پهنای باند نداریم و برخی از اپراتورها اگر چنین چیزی را مطرح می‌کنند به دنبال این هستند که کم‌کاری و نقصان‌های خود را به گردن وزارت ارتباطات بیندازند. ما هیچ مشکلی برای تامین پهنای باند نداریم، و تلاش می‌کنیم تا کیفیت شبکه را افزایش دهیم. تا زمانی که توسعه شبکه ارتباطی ثابت کشور افزایش پیدا نکند، گاهی اوقات با مشکل کندی اینترنت رو به رو خواهیم بود.

زارع‌پور افزود: بخشی از بودجه شبکه ملی اطلاعات قرار است صرف توسعه ارتباطات ثابت در کشور شود. این بودجه نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. ما بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی متولی توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات در کشور هستیم و در هر ۲ مسیر حرکت خواهیم کرد.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا