اپل

افشای پتنت مک‌بوک اپل مجهز به نمایشگر لمسی

اطلاعات فاش‌شده از پتنتی متعلق به اپل نشان می‌دهد که این شرکت، احتمالا طراحی و ساخت مک بوکی مجهز به بدنه شیشه‌ای یا سرامیکی را در دستور کار دارد.

اگرچه استفاده از سرامیک در خانواده محصولات مک تازگی دارد اما این شرکت پیشتر نسخه‌ای از اپل واچ را با بدنه‌ای از جنس این ماده بادوام روانه بازار کرده است. بر اساس اطلاعات منتشرشده، در این طراحی جدید، حفره‌های بسیار کوچک تقریبا نامرئی روی بدنه سرامیکی دستگاه مشاهده می‌شود که به واسطه آن، آیکون‌های نوتیفیکیشن با دکمه‌های تعاملی نمایش داده می‌شود.

طبق توضیحات، این دکمه‌های لمسی از لحاظ عملکرد شبیه به تاچ بار عمل خواهند کرد. به گفته اپل، آرایش این حفره‌های ریز در اطراف نمایشگر به گونه‌ای است که در مواقعی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، قابل رویت نخواهند بود.

در تصاویر منتشرشده، دکمه ایمیل در قسمت بالایی و سمت راست حاشیه کناری نمایشگر مشاهده می‌شود که با لمس آن، می‌توان وارد اپلیکیشن ایمیل شد. اگر این پتنت به واقعیت تبدیل شود و اپل از دکمه‌های حساس به لمس در اطراف نمایشگر استفاده کند، مک بوک‌های جدید به ایده لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگر لمسی بسیار نزدیک خواهند شد.

اگرچه اپل پیشتر طرح عرضه لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگر لمسی را رد کرده و اعلام کرد که تصمیمی‌برای تولید چنین محصولاتی ندارد، اما شرکت‌های رقیب تولیدکننده لپ‌تاپ و کروم بوک، چندین مدل از این محصولات را مجهز به نمایشگر لمسی عرضه کرده‌اند.

جان ترنوس، نایب رئیس ارشد بخش مهندسی سخت‌افزار اپل در سال گذشته و طی مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال عنوان کرد که این شرکت، بهترین رایانه لمسی را از طریق آیپد در اختیار کاربران قرار می‌دهد و دستگاه‌های مک نیز برای ورودی‌های غیرمستقیم بهینه شده‌اند و دلیلی برای تغییر این رویه وجود ندارد.

با این حال، به نظر می‌رسد که مهندسان اپل این روزها در حال کار روی طراحی‌های متفاوتی از نمایشگرها برای سری جدید محصولات این شرکت هستند. اخیرا نیز پتنتی مربوط به طراحی آی‌مک در فضای وب منتشرشد که استفاده از نمایشگر منحنی را برای این محصول نشان می‌داد.

آیا اپل به دنبال ساخت مک‌بوکی با بدنه سرامیکی و دکمه‌های لمسی است؟

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا