تکنولوژیمتا

آواتارهای سه‌بعدی به استوری اینستاگرام اضافه می‌شوند

شرکت متا (فیسبوک سابق) اعلام کرد که به‌زودی قابلیت استفاده از آواتارهای سه بعدی را در استوری و پیام‌های دایرکت اینستاگرام برای کاربران خود فراهم خواهد کرد.

این شرکت همچنین آواتارهای اپلیکیشن‌های فیسبوک و مسنجر را به‌روزرسانی و اعلام کرده که در حال حاضر، کاربرانی از کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک می‌توانند آواتارهای خود را در قالب استیکر، پست‌های فید، تصاویر پروفایل فیسبوک و دیگر پلتفرم‌های متا همانند Quest VR استفاده کنند.

ایگریم شورمن، مدیرکل آواتارهای متا در این خصوص عنوان کرد که این آواتارهای جدید شامل اشکال جدید صورت و وسایل کمکی همانند سمعک، ویلچیر و… می‌شوند تا از این طریق بتوان کاربران دارای معلولیت را نیز به خود جلب کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: از زمانی که در جریان رویداد Connect ۲۰۲۱، اطلاعاتی را در خصوص چشم‌اندازی خود در حوزه متاورس ارائه کردیم، تلاش‌هایمان را برای ایجاد تغییری بزرگ در فناوری شبکه‌های اجتماعی خود ادامه دادیم و به سمتی حرکت کردیم که شما بتوانید در کنار عزیزانتان که هزاران مایل با شما فاصله دارند، در یک اتاق و در کنار هم بنشینید.

همچنین این آواتارها گامی‌بزرگ از سوی متا به سمت متاورس مدنظر این شرکت محسوب می‌شود؛ جایی که شورمن از آن به عنوان دنیای دیجیتالی مرتبط به هم که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به هم متصل می‌کند و پلتفرم‌های آشناتری همانند گوشی‌ها و رایانه‌ها را به هم پیوند می‌دهد.

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا نیز اخیرا اعلام کرد که متاورس یک اولویت برای این شرکت محسوب می‌شود. به گفته وی، روزی خواهد رسید که آواتارهای متعددی خواهید داشت که در حالت‌ها و اشکال مختلف در دسترس خواهند بود.

شرکت متا در خلال رویداد کانکت خود در ماه اکتبر، پیش‌‎نمایشی از فناوری متاورس را برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشت و آواتارهای کدک و رندرهایی از محیط‌های واقعی را ارائه کرد. با این حال، متا عنوان کرد که فعلا این فعالیت‌ها در مرحله تحقیق هستند.

متا قصد دارد تا روز دوم فوریه، گزارش عملکرد خود در سه ماهه چهارم را منتشر کند و طبق گفته این شرکت، اطلاعاتی در خصوص عملکرد بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای اولین بار منتشر خواهد شد.

آواتارهای سه‌بعدی به استوری اینستاگرام اضافه می‌شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا